Zwykle każda nawigacja działa tak samo: ma doprowadzić z punktu A do punktu B w możliwie jak najkrótszym czasie. Najlepiej bez przeszkód takich jak korki czy inne utrudnienia. Z punktu widzenia kierowcy wydawałoby się, że w motocyklowej powinno być podobnie. Okazuje się jednak, że tak nie jest. Dobrym przykładem jest najnowsza seria RIDER przygotowana przez TomTom.

Corinne Vigreux, jeden ze współwłaścicieli holenderskiej firmy twierdzi, że „Motocykliści dają nam do zrozumienia, że zawsze chcą doświadczać ekscytujących podróży. Nasze preinstalowane trasy z pewnością przyczynią się do zapewnienia im niezapomnianych wrażeń. Kierowcy podróżujący z nawigacją RIDER mogą nawet wybrać stopień nachylenia oraz krętości dróg. Motocykliści sami decydują, czy chcą jechać łatwą trasą, ponieważ potrzebują odpoczynku, czy może są gotowi na niezwykłe wyzwanie.”

TomTom RIDER 450 czyli nawigacja motocyklowa

Z polskiego na nasze oznacza to tyle, że nawigacja ma zapewnić ciekawą podróż z pięknymi punktami widokowymi. Co więcej – urządzenie powinno zaproponować możliwie jak najatrakcyjniejsze plany podróży, by przejazd motocyklem sprawił jak najwięcej przyjemności i wcale nie był jak najkrótszy. Stąd w serii RIDER zadbano aż o 150 gotowych tras, które przygotowano wspólnie z pasjonatami jednośladów z serwisów takich jak MotoPlus, Adventure Bike RIDER czy Tourenfahrer. Zadbano także o specjalne punkty POI z lokalizacją miejsc spotkań motocyklistów oraz najpopularniejszych restauracji, hoteli oraz placówek muzealnych związanych z jednośladami.

Trudno jednak oczekiwać, że nawigacja na co dzień ma prowadzić po długich i atrakcyjnych turystycznie trasach Stąd do codziennej jazdy do pracy, na trening czy nawet na zakupy dodano rozwiązania znane kierowcom – tryby planowania podróży jak najkrótszej, jak najszybszej i możliwie najbardziej ekologicznej. Pozostawiono również opcję znaną z poprzednich modeli RIDER – trasę krętą.

Trzy nowe modele z serii RIDER (42, 420 i 450) mają być objęte programem bezpłatnych dożywotnich aktualizacji map. Ceny od 1549 zł za wersję RIDER 42 po 2149 zł za najlepiej wyposażoną odmianę RIDER 450 Premium Pack (w komplecie futerał, zamek do ochrony przed kradzieżą oraz zestaw montażowy do samochodu).