Mini powoli przygotowuje nowa generacje swojego legendarnego modelu. Premiera światowa odbędzie się 18 listopada 2013 r., ale już teraz ujawniono niektóre informacje techniczne. Istotna zmianą będzie wprowadzenie nowej generacji jednostek napędowych, które zaprojektowano w BMW. To w nowym Mini zadebiutują silniki trzycylindrowe, które powstały w Monachium.

Nowy silnik trzycylindrowy BMW z turbodoładowaniem miał niedawno premierę w seryjnej wersji hybrydowego BMW i8, a w nowym Mini pojawi się wersja o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym 220 Nm, a funkcja Overboost doda 10 Nm. Identyczne rozwiązania techniczne otrzyma jednostka czterocylindrowa o pojemności skokowej 2.0 l i mocy 192 KM.

Całkowitą nowością będzie trzycylindrowy silnik o pojemności skokowej 1.5 l o mocy 116 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Producent dodaje, iż wszystkie nowe silniki będą miały o 7 proc. mniejsze zużycie paliwa.

Mini otrzyma także nową manualna i automatyczną przekładnię, która będzie zdolna do korzystania z danych uzyskanych z systemu nawigacyjnego. Auto otrzyma także nowe zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami.

Pieszego ochroni aktywna pokrywa komory silnika, która będzie aktywna w zakresie prędkości 20-55 km/h.