- Serwis z ogłoszeniami CarEdge przeanalizował swoją potężną bazę danych. Sprawdzono, które marki i modele najlepiej trzymają wartość. Tym razem pod lupę wzięto marki popularne
- Przygotowano trzy rankingi, a samochody podzielono ze względu na ich wiek
- Najlepiej wypadły marki z Japonii. Widać też, że samochody terenowe bardzo powoli tracą na wartości
Takie rankingi i zestawienia pojawiają się cyklicznie i przygotowywane są przez różne instytucje. I zawsze rzucają ciekawe światło na utratę wartości samochodów, a wyniki mogą pomóc w podjęciu decyzji o zakupie swojego samochodu. Dalsza możliwość odsprzedaży auta to dla wielu kluczowa sprawa. CarEdge to niezależny serwis z ogłoszeniami, który działa na rynku amerykańskim. Swój ranking przygotował na bazie milionów ogłoszeń. Choć dotyczy Ameryki Północnej, to wiele z obserwacji Amerykanów pokrywa się z polskim rynkiem. Przede wszystkim lider zestawienia.
Poniżej znajdziecie sześć list. Procenty przy danej marce czy modelu to wartość, jaką ma dany samochód po trzech, pięciu lub siedmiu latach. Dotyczy to marek popularnych. Przeczytaj także: Nie ma lepszych SUV-ów za 80 tys. zł. Jeden szczególnie się wyróżnia. Dostał piątkę z plusem
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoUtrata wartości samochodu po trzech latach. Te marki i modele tracą najmniej
Wśród samochodów trzyletnich widać totalną dominację marek japońskich. Co ciekawe, wysoko są także dwie amerykańskie marki należące do koncernu General Motors.
- Toyota 76,12 proc.
- Subaru 72,28 proc.
- Mazda 71,80 proc.
- GMC 71,42 proc.
- Honda 70,75 proc.
- Chevrolet 68,99 proc.
- KIA 68,86 proc.
- Mitsubishi 68,26 proc.
- RAM 67,27 proc.
- Buick 67,13 proc.
Jednak jeśli spojrzymy na ranking modeli, to tutaj najlepiej trzyma się zdecydowanie terenowy Ford Bronco. Jako jedyny po trzech latach utrzymał, na serwisie CarEdge, ponad 85 proc. wartości.
- Ford Bronco 85,14 proc.
- GMC Savana Cargo 84,31 proc.
- KIA Optima 83,96 proc.
- Toyota Tacoma 83,32 proc.
- Toyota Supra 82,15 proc.
- Toyota Land Cruiser 82,08 proc.
- Toyota Sienna 81,15 proc.
- RAM Promaster City 80,82 proc.
- Nissan GT-R 80,49 proc.
- Ford Ranger 80,01 proc.
Przeczytaj także: Widziałem nową Toyotę C-HR+. Ma jedną "drobną" wadę
Utrata wartości samochodu po pięciu latach. Te marki i modele tracą najmniej
Tutaj bez większych zmian. Wśród pięciolatków także dominują Japończycy. Uwagę zwraca duża przewaga Toyoty nad resztą stawki. To aż cztery proc.
- Toyota - 69,31 proc.
- Mazda - 65,34 proc.
- Honda - 65,22 proc.
- Subaru - 63,64 proc.
- Jeep - 62,25 proc.
- Volkswagen - 61,71 proc.
- GMC - 60,46 proc.
- RAM - 60,17 proc.
- KIA - 60,16 proc.
- Hyundai - 59,51 proc.
Pierwsze trzy miejsca zajęły trzy modele, które znakomicie czują się poza asfaltem. Przypadek? Nie sądzimy.
- Jeep Wrangler - 75,12 proc.
- Toyota 4Runner - 73,88 proc.
- Toyota Land Cruiser - 73,83 proc.
- Toyota RAV4 - 73,10 proc.
- Honda HR-V - 72,92 proc.
- Honda CR-V - 72,27 proc.
- Mazda MX-5 Miata - 72,17 proc.
- Toyota Tacoma - 72,09 proc.
- Toyota Corolla - 71,95 proc.
- Subaru Impreza - 71,79 proc.
Utrata wartości samochodu po siedmiu latach. Te marki i modele tracą najmnie
Po siedmiu latach średnia wartość wszystkich samochodów spadła poniżej 60 proc. Najbliżej tej granicy jest Toyota, a za nią plasują się pozostali producenci z Japonii.
- Toyota - 58,40 proc.
- Subaru - 56,50 proc.
- Mazda - 56,40 proc.
- Honda - 55,21 proc.
- KIA - 51,43 proc.
- RAM - 50,96 proc.
- Volkswagen - 50,62 proc.
- Jeep - 50,25 proc.
- Dodge - 49,14 proc.
- Chevrolet - 49,02 proc.
W zestawieniu siedmioletnich samochodów liderem okazało się Subaru BRZ. Całą dziesiątkę wzięliby Japończycy, ale honoru amerykańskiej motoryzacji broni Jeep Wrangler.
- Subaru BRZ - 66,67 proc.
- Toyota 4Runner - 65,31 proc.
- Toyota Tacoma - 64,15 proc.
- Honda HR-V - 64,05 proc.
- Nissan GT-R - 64,04 proc.
- Subaru Crosstrek - 62,66 proc.
- Toyota Corolla - 62,35 proc.
- Honda CR-V - 61,88 proc.
- Jeep Wrangle r- 61,84 proc.
- Mazda CX-5 - 61,71 proc.