Golf pozostanie Golfem. Zwycięskiego składu się nie zmienia, tym bardziej najlepszego gracza – trzymając się terminologii sportowej. Kompaktowy Volkswagen będzie nadal wyglądał znajomo. Jeśli jednak przyjrzymy się mu bliżej, zauważymy przemodelowane zderzaki, diodowe przednie i tylne światła (technologią LED zastąpiono reflektory ksenonowe), nowe obręcze kół czy inny kształt końcówek układu wydechowego. Modyfikacje dotyczą wszystkich odmian Golfa: hatchbacka, kombi (Variant), hybrydy GTE i sportowej wersji GTI.
Volkswagen Golf - w pełni cyfrowy kokpit
Na czym skupił się Volkswagen modernizując Golfa VII generacji? Przede wszystkim na wprowadzeniu nowej generacji systemu multimedialnego „Discover Pro”, wyposażonego w ekran dotykowy o przekątnej 9,2 cala (większe ekrany otrzymały wszystkie systemy). Absolutną nowością w Volkswagenie, a także w całej klasie aut kompaktowych, jest możliwość sterowania licznymi funkcjami za pomocą gestów dłoni (takie rozwiązanie jest już używane w luksusowym BMW serii 7). Poszerzono również ofertę usług internetowych.
To jeszcze nie koniec cyfryzacji. W Golfie dostępny stał się Active Info Display (mają go już Passat i Tiguan oraz wiele modeli Audi). Jest to wysokiej rozdzielczości wyświetlacz, który można zamówić w miejsce analogowych wskaźników. Sposób prezentacji informacji zależy od kierowcy – do wyboru jest pięć trybów. Przykładowo, na ponad 12-calowym ekranie mogą dominować prędkościomierz i obrotomierz lub mapa nawigacji.
Volkswagen Golf - debiut silnika 1.5 TSI Evo
Czy to początek końca downsizingu? Odświeżonego Golfa premierowo będzie mógł napędzać nowy przedstawiciel silników TSI. Czterocylindrowy, turbodoładowany benzyniak o pojemności 1,5 litra, zastępujący silnik 1.4 TSI, generuje 150 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. W przygotowaniu jest słabsza wersja BlueMotion o mocy 130 KM. Zmiany dotknęły także dwusprzęgłowej skrzyni DSG - sześciostopniową zastąpiono siedmiostopniową.
Inżynierowie zajrzeli również pod maskę Golfa GTI. Standardowa wersja sportowego modelu ma teraz taką samą moc, jak dotychczasowa najmocniejsza - 230 KM. Z kolei w wersji GTI Performance uzyskano aż 245 KM.
Volkswagen Golf - nowe systemy bezpieczeństwa
W ramach modernizacji kompakt Volkswagena otrzymał najnowsze systemy wspomagające kierowcę. Są wśród nich Front Assist z możliwością hamowania awaryjnego City, poszerzony o funkcję rozpoznawania pieszych. Dobra wiadomość czeka również osoby podróżujące z przyczepą - manewrowanie zestawem ułatwi system Trailer Assist.
Nawet jazda w korku może stać się bardziej komfortowa przy pomocy elektroniki. Dzięki współpracy asystenta pasa ruchu i aktywnego tempomatu, samochód jest w stanie samodzielnie utrzymać się na obranym kursie, sam przyspiesza i hamuje. Taka jazda musi odbywać się pod nadzorem kierowcy, ale nie wymaga od niego już takiego skupienia. Na pokładzie może się znaleźć również układ Emergency Assist, potrafiący wyhamować pojazd w razie wykrycia niebezpieczeństwa i braku reakcji ze strony kierowcy.
Volkswagen Golf - zmiany od lutego 2017
Pierwsze egzemplarze Volkswagena Golfa po liftingu trafią do salonów sprzedaży w lutym 2017 roku. Cennik powinniśmy poznać jeszcze w tym roku.