W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Volkswagen T-Roc – zgrabnie narysowany

Kompaktowy SUV zadebiutował w 2017 r., ale aktualna oferta to wynik liftingu przeprowadzonego w 2021 r. Stylistyka z wyrazistymi liniami kojarzy się sportowo, a terenowe atrybuty to nie tylko powiększony prześwit, lecz także czarne plastikowe nakładki na nadkolach czy osłony pod zderzakami. Wnętrze rozplanowano w taki sposób, żeby zapewnić wystarczającą przestrzeń w obu rzędach siedzeń. W zależności od wybranej wersji bagażnik ma pojemność 392-1237 l (w przypadku wersji 4x4) lub 445-1290 l (dotyczy odmiany z napędem na przód).

Sprawdź cenę

Volkswagen T-Roc – na spokojnie lub na sportowo

Gama silnikowa obejmuje zarówno benzyniaki, jak i diesle. W pierwszej postaci do wyboru są warianty: 1.0 TSI/110 KM, 1.5 TSI/150 KM oraz 2.0 TSI o mocy 190 lub 300 KM. Najmocniejsze wydanie to rasowa wersja R, która pozwala na osiągnięcie 100 km/h po 4,9 s. Dla kierowców, którzy na pierwszy plan wysuwają oszczędną jazdę, przewidziano dwa diesle 2.0 TDI o mocy 116 KM bądź 150 KM. W pierwszym przypadku spalanie wynosi około 4,7 l/100 km (tryb WLTP), zaś w drugim 4,9 l/100 km w trybie mieszanym. W zależności od wybranej odmiany z jednostkami współpracuje przekładnia 6-stopniowa manualna lub 7-biegowa dwusprzęgłowa.

Sprawdź cenę

Volkswagen T-Roc – napęd na przód lub na obie osie

Napęd AWD łączony jest standardowo z benzyniakami o mocy 190 KM oraz 300 KM. W pozostałych odmianach moment obrotowy dociera zawsze do przednich kół. Podczas jazdy po bezdrożach pomocny jest także prześwit wynoszący maksymalnie 170 mm, jak również właściwa ku temu konfiguracja nadwozia. Kąty natarcia/zejścia/rampowy wynoszą odpowiednio nawet 17,5/19,4/13,9 stopnia w zależności od wybranej wersji. Z samochodu będą zadowoleni fani karawaningu lub sportów wodnych, bo można nim holować przyczepy o maksymalnej masie dochodzącej do 1700 kg.

Sprawdź cenę