Volkswagen Golf wciąż jest liderem rynku europejskiego. W ciągu siedmiu pierwszych miesięcy 2013 roku sprzedanych zostało prawie 278 tys. tych samochodów. To znaczna przewaga nad konkurentami, gdyż drugi w klasyfikacji Ford Fiesta ma na swoim koncie o ponad 100 tys. egz. mniej. Trzecie po siedmiu miesiącach jest Renault Clio z wynikiem zbliżonym do Fiesty.

Tylko dwa z pierwszej dziesiątki modele marki Opel – Astra i Corsa odnotowały w lipcu spadek sprzedaży. Pozostali mogą pochwalić się wzrostem, z czego najwięcej, bo aż o 48 proc. poprawiły się wyniki BMW3. Natomiast światowy lider sprzedaży – Ford Focus w Europie plasuje się na szóstej pozycji.

Na 30 rynkach europejskich, które monitoruje JATO w ciągu siedmiu miesięcy 2013 roku w Europie sprzedanych zostało 7 487 561 nowych samochodów. Natomiast w lipcu 2013 r. do klientów trafiło 1 023 086 aut, co w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku stanowi wzrost o 4,9 proc.

Sprzedaż samochodów w Europie I-VII.2013

Poz. Model VII.2013 (szt.) VII.2012 (szt.) Zmiana (%) I-VII.2013
1. Volkswagen Golf 37 661 32 762 15,0 274 984
2. Volkswagen Polo 23 704 23 594 0,5 166 435
3. Ford Fiesta 22 580 22 153 1,9 176 364
4. Renault Clio 21 272 16 432 29,5 176 168
5. Ford Focus 19 106 16 939 12,8 141 794
6. Peugeot 208 18 583 18 296 1,6 155 724
7. Opel/Vauxhall Astra 17 594 17 747 -0,9 122 425
8. Nissan Quashqai 17 454 17 136 1,9 131 414
9. Opel/Vauxhall Corsa 17 133 17 698 -3,2 148 908
10. BMW3 16 652 11 251 48,0 120 267
RAZEM 1 023 086 974 884 4,9 7 487 561

Jak wygląda sytuacja wśród marek? Tutaj także zdecydowanym liderem jest Volkswagen, który jednak sprzedał o 2,4 proc. mniej samochodów niż w analogicznym okresie (lipiec) 2012 roku. Kolejne miejsca ze znacznie mniejsza sprzedażą zajmują: Ford i Opel. Wśród marek premium przewodzi Audi przed Mercedesem i BMW.