Nowy system multimedialny, usługi internetowe, zautomatyzowana jazda, silnik 1.5 TSI, wariant GTI Performance o mocy 245 KM, 7 biegowa skrzynia DSG, design, światła LED i bogatsze wyposażenie. Kolejność nie jest przypadkowa – oto kluczowe cechy nowego Golfa, którymi chwali się Volkswagen. Niewykluczone, że na trwałe zapisze się w historii. Czy ktokolwiek wcześniej wśród najważniejszych nowości wymieniał na pierwszym miejscu radio multimedialne? Nie przypominam sobie. Trudno przy tym zaprzeczyć, że coraz wyraźniej zmieniają się priorytety. Producenci samochodów chętniej chwalą się rozwiązaniami z zakresu komunikacji i dostępu do internetu niż technologiami silników, zawieszenia czy budowy nadwozia.
Fakty mówią same za siebie. Niemal co drugi kupowany w Polsce Golf hatchback to topowa wersja wyposażenia nazywana tradycyjnie Highline. Tylko do niej można zamówić np. nowe radio z nawigacją Discover Pro. To nie tylko najbardziej zaawansowane radio samochodowe w całej grupie VW, ale także jeden z najnowocześniejszych produktów jakie można znaleźć na rynku uwzględniając przy tym także wszystkich konkurentów.
Oczywiście trudno oczekiwać, by tylko nowe jednostki multimedialne miały przyciągnąć uwagę klientów. Nowości w zmodernizowanym Golfie jest dość sporo, by utrzymać doskonałą sprzedaż. VW może się bowiem poszczycić imponującymi statystykami. Od ponad 40 lat średnio co 40 sekund z taśmy produkcyjnej zjeżdża kolejny nowy egzemplarz. I nie czeka zbyt długo na nabywcę. Do tej pory Niemcy sprzedali ponad 33 miliony egzemplarzy. I nie bez podstawy liczą na jeszcze więcej.
Jedno wciąż się nie zmieniło. Golf dalej zajmuje uprzywilejowaną pozycję w całej grupie. Skoda Octavia i Seat Leon nie mogą się poszczycić równie szeroką paletą silników czy wyposażeniem w funkcje asystentów bezpieczeństwa. Każdy musi znać swoje miejsce w szeregu.
W galerii szczegóły na temat nowego systemu multimedialnego.