Po raz pierwszy w 23-letniej historii wśród laureatów nie znalazł się nawet jeden silnik ośmiocylindrowy ani także wysokoprężny.. Są natomiast trzy jednostki hybrydowe oraz dawnsizingowe, a siedem z dziesięciu dysponuje turbosprężarką. Potwierdza to troskę producentów o tańszą eksploatację. Nominowane silniki musiały pochodzić z aut, których cena nie przekraczala 62 tys. dolarów.

Jurorzy oceniali moc, maksymalny moment obrotowy, głośność pracy silnika i zużycie paliwa. Auta testowano podczas codziennych dojazdów do pracy oraz w weekendowy wypady poza miasto. Silniki porównywano z konkurentami, premiowano zastosowanie nowych rozwiązań technicznych. Miały one także być poważnym argumentem przy podejmowaniu decyzji o zakupie nowego auta.

WardsAuto Best Engines 2017
Silnik Model
Silnik o pojemności 3.0 l z turbodoładowaniem BMW M240i
Silnik o pojemności 1,5l + system elektryczny Chevrolet Volt
Silnik sześciocylindrowy o pojemności 3,6 l V6 + system elektryczny Chrysler Pacifica Hybrid
Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,3 l Ford Focus RS
Silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 + system elektryczny Honda Accord Hybrid
Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 1,4 l Hyundai Elantra Eco
Silnik sześciocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 3.0 l V6 Infiniti Q50
Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 l Mazda CX-9
Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem o pojemności 2.0 l Mercedes-Benz C 300
Silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem i kompresorem o pojemności 2.0 l Volvo V60 Polestar