Zaplanowano, że policja ma w tym roku nałożyć 1,7 mln mandatów, co powinno przynieść budżetowi ok. pół miliarda złotych. Jest także plan, żeby stosowana obecnie przy przekroczeniu prędkości tolerancja 10 km/h nie była już akceptowana. Policja ma karać za każdy kilometr ponad dopuszczalny limit.

Przypomnijmy, że od kilku tygodni za przekroczenie prędkości o 50 km/h na terenie zabudowanym można stracić prawo jazdy na 3 miesiące. To oczywiście nie wszystkie wprowadzone lub planowane restrykcje wobec kierowców. Innych sposobów na poprawę bezpieczeństwa rząd nie przedstawia, bo raczej ich nie ma, a jeśli już, to znacznie trudniej będzie je zrealizować.

O wiele łatwiej zatrzymać kierowców, wlepić mandat i zarobić kilkaset złotych od każdego z nich. Przegrane wybory prezydenckie i coraz niższe notowania rządzącej koalicji w badaniach opinii społecznej to efekty m.in. arogancji obecnej władzy wobec obywateli.

Teraz mamy tego wyraźny przejaw wobec kierowców. Czyżby władza świadomie prowokowała do pokazania gestu, który dość często widzimy na drogach?

Ten krótki felieton jest wstępem do najnowszego wydania "Auto Świata", które w sprzedaży pojawi się w poniedziałek 8 czerwca. Jednak nie tylko tym tematem zajmujemy się w bieżącym wydaniu naszego tygodnika.

Czy wiecie, że Audi kupiło Ducati? Dla wielu fanów motoryzacji ten fakt może być zaskoczeniem. Jednak po co niemieckiemu producentowi samochodów włoska fabryka zajmująca się produkcją motocykli? Na to pytanie odpowiadamy w materiale otwierającym nowy numer "Auto Świata". Dodatkowo w dziale aktualności zdajemy relację z pierwszej jazdy nowym SUV-em z Korei, czyli SsangYongiem Tivoli. Dla miłośników Volkswagena przygotowaliśmy pierwsze wrażenia z jazdy najnowszą generacją najpopularniejszego auta dostawczego – czyli Volkswagena Transportera T6. Natomiast dla fanów mocnych wrażeń i amerykańskiego metalu mamy materiał z pierwszych jazd Fordem Mustangiem cabrio napędzanym silnikiem EcoBoost.

Dział testów jak zawsze stara się zadowolić każdego, oferując testy aut tanich, droższych i tych najdroższych. Zaczynamy na stronie 16 od porównania Opla Zafiry Tourer z BMW serii 2 Gran Tourer – jesteście ciekawi, który kompaktowy van okaże się lepszym wyborem? Zapraszamy do lektury najnowszego wydania "Auto Świata". Zwolennicy aut kompaktowych powinni zainteresować się testem Hyundaia i30 po face liftingu – zmiany nie są wielkie, ale może zmieniły auto nie do poznania. Z lektury nowego "Auto Świata" najbardziej powinni być zadowoleni miłośnicy małych aut, bowiem specjalnie dla nich w tym tygodniu mamy testy nowej Mazdy 2, zmodernizowanej Kii Picanto oraz taniego Mini Coopera napędzanego 3-cylindrowym silnikiem.

Porady jak zawsze materiały, które zainteresują każdego kierowcę. Zaczynamy od testu aplikacji na smartfony i sprawdzamy, czy takie urządzenie może zostać w pełni funkcjonalnym wideorejestratorem. Wyjaśniamy również, co się dzieje z olejem w silniku i ile tego płynu silnik może zużywać. Porady zamykamy materiałem wyjaśniającym, jakie przepisy obowiązują na parkingach.

Dział używane jest jednym z tych, które cieszą się olbrzymią popularnością. Dlatego też w tym numerze mamy dla was testy długodystansowe Volkswagena Golfa oraz Mercedesa klasy A – auta przejechały już 100 tys. km i jadą dalej. Jesteście ciekawi, czy pierwszy etap naszego morderczego testu przejechały bez awarii? Zapraszamy do lektury. Dla tych, którzy zastanawiają się nad zakupem auta napędzanego silnikiem 1.6 Multijet, przygotowaliśmy materiał opisujący dokładnie tę jednostkę napędową – poznacie w nim zarówno jego plusy, jak i minusy.

Tradycyjnie już "Auto Świat" kończymy fascynacjami, które poświęciliśmy Kii Picanto, a właściwie małej taniej wyścigówce – wyjaśniamy, co trzeba zrobić, aby wystartować w Pucharze Kia Lotos Cup, i ile trzeba mieć na to pieniędzy.

Zapraszamy do lektury.