WRC Rajd Hiszpanii 2011: Loteria mieszanej nawierzchni Foto: Auto Świat
WRC Rajd Hiszpanii 2011: Loteria mieszanej nawierzchni

Lokalizacja: Katalonia, Hiszpania

Baza rajdu: Salou

Dystans: 1.589,90km

Dystans prób sportowych: 406,52km

Liczba odcinków specjalnych: 18

Ubiegłoroczni zwycięzcy: Sebastian Loeb/Daniel Elena (Citroen C4 WRC)W dniach 20-23 października światowa czołówka rajdów samochodowych spędzi weekend w słonecznej Hiszpanii w regionie Złote Wybrzeże. Strefa serwisowa oraz baza rajdu zostały ulokowane w Salou (95 km od Barcelony), nadmorskiej miejscowości wypoczynkowej słynącej z długich, rozciągających się piaszczystych plaż. Podczas pobytu w miasteczku warto odwiedzić lunapark Port Aventura – największy tego typu obiekt w Hiszpanii. Ponad sto atrakcji, w tym najdłuższa kolejka górska w Europie, zapewnią kilkanaście godzin doskonałej zabawy.Rajd Hiszpanii wyróżnia się na tle pozostałych eliminacji WRC, ponieważ przebiega zarówno po odcinkach szutrowych jak i asfaltowych. Taki element mieszanki wprowadza jeszcze więcej emocji i podnosi poziom rywalizacji. Po pierwsze z powodu dostosowania przez kierowców odpowiedniego stylu jazdy na przeplatających się partiach. Po drugie takie zawody stanowią wyzwanie dla mechaników i inżynierów, by podczas ograniczonego czasem serwisu zdołali przekształcić i zbalansować ustawienia samochodu na daną nawierzchnię.Polecamy też: Odśnież zanim odjedziesz!Ceremonia startu odbędzie się w czwartek (20.10) o godzinie 20.00 w centrum Salou. Po prezentacji zawodnicy odstawią rajdówki do parku ferme, by w piątkowy poranek wyruszyć na pierwszy 25. kilometrowy OS Pessels (szuter). Tego dnia załogi będą musiały pokonać sześć odcinków specjalnych o łącznej długości 160 km, a rywalizację zakończy nocny OS 6 Les Garrigues. W sobotę i niedzielę organizatorzy również przygotowali po sześć prób sportowych, obejmujących analogicznie 143 i 103 km.Zobacz harmonogram Rajdu HiszpaniiNa liście startowej 47. Rally RACC de Espana widnieje aż 139 załóg, z których 62. wystartują w eliminacji Mistrzostw Świata – w tym 19. samochodami klasy WRC oraz 15. w autach S2000. Pozostałe rajdówki to w większości wszystkim dobrze znane Mitsubishi Lancery EVO i Subaru Imprezy STI. W Katalonii wystąpi jedenaście teamów producenckich - Citroen, Ford, Stobart (Wilson, Østberg), Munchi's, Ferm Power Tools, Team Abu Dhabi, PSWRT, Brazil WRT, van Merksteijn Motorsport, Mini i Monster WRT.W Hiszpanii nie zabraknie również Polaków. Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak jadący Lancerem EXO X będą rywalizować o kolejne punkty w klasyfikacji PWRC. W szóstej rundzie Mistrzostw Świata Samochodów Produkcyjnych reprezentantom Lotos Dynamic Rally Teamu „przeszkadzać” będzie 15. konkurentów. Swoją obecność potwierdzili także Mariusz Woźniczko i Daniel Leśniak oraz Rafał Stalmach i Michał Kaźmierczak. Obie załogi wystartują Fordem Fiestą R2 w klasie 6, której lista zamyka się na szóstej pozycji.Zobacz pełną listę startową

Dziś od godziny 8.30 odbywa się shakedown (odcinek testowy), na którym zespoły mogą wprowadzać ostatnie ustawienia i zmiany w samochodzie przed oficjalnym rozpoczęciem rajdu. Tutaj również mierzony jest czas przejazdu. Na chwilę obecną niespełna trzykilometrową próbę najszybciej pokonał Petter Solberg (Citroen DS3 WRC), który wykręcił 2:08.5 min.Zobacz klip z WRC Rally RAAC de Espana 2010: