W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
BMW serii 2 Gran Coupé – zawsze w ruchu
To typ samochodu, który prezentuje się dynamicznie nawet, jak stoi. To zasługa potężnych wlotów powietrza w przednim zderzaku oraz dużych "nerek" zakończonych reflektorami, które sprawiają wrażenie rozciągniętych pędem powietrza. Do tego dochodzi zwężająca się ku tyłowi linia bocznych okien, a w wybranych wersjach podwójny układ wydechowy i dyfuzor pod tylnym zderzakiem. Całości dopełniają efektowne alufelgi, a przez nie wyzierają zaciski hamulców, które po wybraniu sportowego układu hamulcowego mają kolor niebieski lub czerwony.
BMW serii 2 Gran Coupé – rasowe, ale praktyczne
Sportowy charakter znajdziemy także w środku "dwójki" w postaci sportowych foteli i kierownicy czy aluminiowych nakładek na pedałach. To jednocześnie samochód, w którym nie zapomniano o pasażerach tylnej kanapy i zapewniono im należytą ilość miejsca na wysokości kolan oraz nad głowami. Na życzenie deskę rozdzielczą pojazdu tworzą dwa 10,25-calowe ekrany systemu 7.0. BMW Live Cockpit Professional. Odczyty wskazań można śledzić na wyświetlaczu head-up o przekątnej 9,2 cala, a obsługa urządzeń pokładowych odbywa się m.in. głosowo.
BMW serii 2 Gran Coupé – co pod maską?
Do napędu samochodu wykorzystano sześć silników do wyboru – trzy benzynowe oraz trzy diesle. Benzynowe generują: 136, 178 lub 306 KM w topowej wersji, która do "setki" rozpędza się po 4,9 s. Z kolei diesle mają moc: 116, 150 bądź 190 KM i mogą się pochwalić niskim zużyciem paliwa. Średnie spalanie najsłabszej wersji to 4,6-5,0 l/100 km. W zależności od wybranej odmiany moment obrotowy przekazywany jest na przednią oś lub na wszystkie koła. Z silnikami współpracują skrzynie manualna bądź automatyczna.