W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Cupra Formentor — wielki hit marki
Formentor to pierwszy własny model Cupry, którego marka nie dzieli z Seatem. Atrakcyjny crossover szybko stał się numerem jeden pod względem sprzedaży. Nic dziwnego, ponieważ wygląda rasowo, ma nowoczesny kokpit, a do tego jest praktyczny i funkcjonalny — nieco wyższy prześwit oraz przestronne wnętrze z bagażnikiem o pojemności 450 l. Wybór silników jest bardzo duży — od 150-konnych 1.5 TSI i 2.0 TDI po mocne 2.0 TSI (190, 245 lub aż 300 KM). W ofercie jest też hybryda plug-in o mocy 204 lub 245 KM. W mocniejszych wersja skrzynia DSG jest seryjna, a w topowych również napęd 4Drive.
Cupra Ateca — rodzinnie i nadal sportowo
Ateca to dobrze znany na rynku kompaktowy SUV, jednak w wydaniu od Cupry można w nim zauważyć więcej sportowych cech, nawet w podstawowej wersji 1.5 TSI 150 KM. To zasługa dynamicznej stylizacji nadwozia (m.in. inne zderzaki i duże 19-calowe koła), jak i wnętrza (sportowa kierownica, kubełkowe fotele). Auto jest nadal rodzinne, ale potrafi być też sportowe, szczególnie w wersji VZ, w której silnik 2.0 TSI generuje nie 190, a 300 KM. W tej specyfikacji sprint 0-100 km/h trwa tylko 4,9 s, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Cupra Leon — dynamiczny hatchback lub kombi
W przypadku Cupry Leon oprócz sportowego wyglądu, ponadprzeciętnych osiągów i precyzyjnego prowadzenia dochodzą jeszcze zgrabne, kompaktowe wymiary pięciodrzwiowego hatchbacka lub funkcjonalnego kombi. Co ciekawe, najmocniejszą odmianą jest właśnie rodzinny wariant, czyli Sportstourer — w wersji VZ Cup generuje aż 310 KM. Są oczywiście też spokojniejsze napędy, gama silnikowa Cupry Leon jest tak samo rozbudowana, jak w Formentorze. Auto może się ponadto wyróżniać jednym ze specjalnych lakierów karoserii, również matowych.