W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Cupra Leon – drapieżny kompakt
Cupra Leon to kompakt w sportowym stylu, który ostatnio zyskał powiew świeżości. Zmodernizowany model znacznie odróżnia się od bratniego Seata — otrzymał m.in. zupełnie nowy, charakterystyczny dla Cupry przód z opcjonalnymi reflektorami Matrix LED i podświetlanymi trójkątami. Z tyłu usportowionego Leona poznamy z kolei po logo Cupry zintegrowanym ze światłami. Należy przyznać, że nadwozie zarówno hatchbacka, jak i kombi, prezentuje się rasowo. Urody dodają miedziane aplikacje oraz pasujący do sportowego charakteru matowy lakier (trzy do wyboru).
Cupra Leon – dopracowane wnętrze
Wnętrze również utrzymane jest na sportowo. Nowa Cupra Leon otrzymała zmodyfikowany kokpit — m.in. zmodernizowany interfejs zestawu wskaźników, większy ekran dotykowy 12,9 cala, zaawansowany system dźwięku marki Sennheiser — oraz materiały wykończeniowe pochodzące z recyklingu. Dzięki kompaktowym wymiarom auto sprawdza się nie tylko na trasie, lecz także w mieście. Wariant kombi (Sportstourer) dokłada jeszcze atut w postaci regularnie ukształtowanego i dużego bagażnika o pojemności 620-1600 l (380-1301 l w hatchbacku).
Cupra Leon – mocny, szybki i… także na prąd
Cupra Leon oferowana jest w różnych wersjach napędowych o mocy od 150 do aż 333 KM, jednak to zależy od wybranej wersji nadwozia. Obie odmiany mogą mieć pod maską jednostki 1.5 TSI, 1.5 e-TSI (miękka hybryda) lub diesla 2.0 TDI (wszystkie o mocy 150 KM). Wspólne są także hybrydy plug-in nowej generacji (204 i 272 KM) z funkcją szybkiego ładowania (do 50 kW) i zasięgiem powyżej 100 km w trybie EV. Różnice pojawiają się na samym szczycie — najmocniejszy hatchback jest 300-konny, z kolei w kombi silnik 2.0 TSI generuje 333 KM, a auto ma napęd na cztery koła. Topowy Leon przyspiesza do "setki" w 4,8 s.