- Ford Ranger występuje z trzema silnikami Diesla do wyboru o mocy 130 KM, 170 KM lub 213 KM
- Auto oferowane jest z pojedynczą kabiną, jako pick-up z kabiną przedłużoną lub w wersji z podwójną kabiną
- Na tle gamy Rangera wyróżnia się odmiana Raptor, którą cechują najlepsze własności terenowe oraz agresywna stylistyka nadwozia
- Sprawdź cenę pickupa Forda w wakacyjnej promocji
Ford Ranger – pick-up o takiej nazwie w sprzedaży jest już od 1982 r. Niemal 40 lat doświadczenia sprawiło, że obecna generacja – oferowana od 2015 r. – jest samochodem kompletnym pod każdym względem. Konstruktorom Forda udało się zaprojektować pojazd, który z jednej strony nie boi się wymagających wyzwań podczas pracy w trudnych warunkach terenowych, a z drugiej jest efektownym pod względem stylistyki samochodem, zapewniającym dobre osiągi i dającym mnóstwo frajdy z prowadzenia. Z pewnością te zalety sprawiły, że Ford Ranger jest najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie oraz w Polsce.
Pick-up Forda oferowany jest z trzema rodzajami kabin – pojedynczą, przedłużoną lub podwójną. W tym ostatnim przypadku dominuje odmiana Raptor. W tej postaci Ranger gra w zupełnie innej lidze. Samochód wyróżnia się przede wszystkim bardziej agresywną stylistyką, a najłatwiej można go rozpoznać dzięki potężnemu napisowi "FORD" umieszczonemu na atrapie chłodnicy. Ponadto od pozostałych wersji odróżniają go czarne, plastikowe nakładki na nadkolach oraz prześwit wynoszący 281 mm (w pozostałych wersjach 232-237 mm).
Ford Ranger – zawsze z napędem 4x4
W pick-upie Forda za dzielność w terenie w pierwszej kolejności odpowiada wydajny napęd na wszystkie koła. Kolejnym elementem, dzięki któremu jazda po bezdrożach okazuje się bezproblemowa, jest odpowiednia konstrukcja nadwozia. Kąty natarcia/zejścia/rampowy wynoszą odpowiednio 29/27/25 stopni, a w przypadku wersji Raptor 32,5/24/24 stopnie.
To jeszcze nie koniec terenowych walorów. Ford Ranger ma najlepszą wśród pick-upów głębokość brodzenia, która wynosi 800 mm, a w przypadku odmiany Raptor nawet 850 mm. Dodatkowym atutem pojazdu, który można wykorzystać zarówno w przypadku pracy jak i w celach rekreacyjnych, jest możliwość ciągnięcia przyczep o masie nawet 3,5 t. Dzięki temu niezależnie czy mamy na holu przyczepę kampingową, transportujemy konie lub betoniarkę na budowę Ranger radzi sobie z nimi bez najmniejszego wysiłku.
Ford Ranger – 213 KM w topowej wersji
Ford Ranger jest nie tylko samochodem dzielnym w terenie, lecz także potrafi umożliwiać dynamiczną jazdę. To zasługa topowej, wysokoprężnej odmiany generującej 213 KM i aż 500 Nm. Dzięki takim parametrom samochód osiąga setkę już po 10,5 s, a maksymalnie można nim jechać 180 km/h. Pamiętajmy przy tym, że takie osiągi uzyskuje ciężki pick-up.
Z jednostką współpracuje precyzyjnie działająca, 6-stopniowa, manualna skrzynia biegów lub 10-biegowy "automat". Wart uwagi jest szczególnie ten drugi mechanizm, który wyraźnie zwiększa komfort prowadzenia pojazdu. Podczas podróżowania Fordem Rangerem z taką skrzynią doceniliśmy nie tylko szybkość jej działania, która przyczynia się do dynamicznej jazdy, lecz także delikatność z jaką zmieniane są poszczególne przełożenia – pasażerowie nie mają świadomości, w którym momencie został włączony wyższy bieg lub kiedy skrzynia zredukowała przełożenie.
Ford Ranger potrafi być oszczędny
Dla osób, które nie oczekują aż tak dobrych osiągów, jakie oferuje 213-konna odmiana przewidziano dwie jednostki Diesla o mocy 130 KM oraz 170 KM. W ich przypadku atutem jest przede wszystkim niskie zużycie paliwa, które w obu wersjach kształtuje się na poziomie 6,9 l/100 km.
Kierowca Forda Rangera może cieszyć się nie tylko z wysokiego komfortu jazdy i dobrej dynamiki, lecz także z bogatego wyposażenia. Wpływa ono na dobre samopoczucie w trakcie prowadzenia auta, a także zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa. Podczas długich tras docenimy z pewnością aktywny tempomat, który nie tylko utrzyma zaprogramowaną prędkość, lecz także zachowa bezpieczny odstęp od poprzedzającego pojazdu, a w razie konieczności zmniejszy lub zwiększy prędkość.
Bardzo przydatnym elementem jest także system utrzymania pasa ruchu, dzięki któremu nie ma mowy o niezamierzonym zboczeniu z obranego kursu i zajechaniu drogi innemu uczestnikowi ruchu drogowego. Czasami kierowcom zdarza się zapomnieć jaki znak właśnie minęli. Na szczęście na pokładzie Rangera znajduje się skaner znaków drogowych, który wyświetla wśród wskaźników minięty znak, a tym zapobiega przykładowo przekroczeniu dozwolonej prędkości.
Ford Ranger – bogate wyposażenie
Ford Ranger to duży pojazd, który świetnie czuje się w terenie oraz na autostradzie, ale w mieście z racji gabarytów może oznaczać kłopoty ze znalezieniem miejsca do parkowania. Jednak także w tym przypadku kierowca może liczyć na pomoc elektronicznego asystenta. Wystarczy aktywować system automatycznego parkowania, a ten wynajdzie odpowiednią lukę i zaparkuje w niej samochód.
Trzy wersje silnikowe, dwie skrzynie biegów do wyboru, trzy rodzaje kabin i zawsze napęd na wszystkie koła, a do tego efektowna odmiana Raptor. Przy takich atutach nie dziwi, że Ford Ranger stał się bestsellerem wśród pick-upów zarówno w Europie, jak i w Polsce. Teraz dzięki ofercie wyprzedażowej jego oferta stała się jeszcze bardziej atrakcyjna.