Hyundai Tucson – styl i praktyczność

Auto wyróżnia się unikatową stylistyką. To zasługa dużego grilla zwieńczonego światłami do dziennej jazdy ukrytymi w charakterystycznych "piórach". Z kolei z tyłu dominują lampy, których "kły" podpierają listwę przechodzącą przez całą szerokość pojazdu. Z designem nadwozia współgra wystrój przestronnego wnętrza wykończonego materiałami wysokiej jakości. Podczas rodzinnych wypraw docenimy kufer, który w hybrydzie ma pojemność 616-1795 l, a w wersji plug-in – 558-1737 l.

Sprawdź ofertę

Hyundai Tucson – na przód lub 4x4

Tucson z klasyczną hybrydą występuje z napędem na przednie koła lub jako 4x4. Z kolei w wersji plug-in moment obrotowy dociera do wszystkich kół już w standardzie. Podczas jazdy w terenie pomaga także prześwit wynoszący 17 cm oraz kąty najścia/zejścia/rampowy o wartościach odpowiednio 17,4/23,4-24,1/15,6-17,3 stopni. Niezależnie od liczby napędzanych kół z jednostkami współpracuje 6-stopniowa, automatyczna skrzynia. Hyundaia Tucsona polubią fani karawaningu, bowiem koreańskim SUV-em można holować przyczepy o masie dochodzącej do 1650 kg.

Sprawdź ofertę

Hyundai Tucson HEV – klasyczna hybryda

SUV w wersji HEV ma pod maską klasyczną hybrydę, której układ generuje 230 KM oraz 350 Nm. Taka moc to zasługa zastosowania benzynowego silnika (180 KM) oraz elektrycznej jednostki (60 KM). Moment obrotowy obu motorów wynosi odpowiednio 265 Nm i 264 Nm. Takie parametry sprawiają, że samochód rozpędza się do "setki" już po 8 s lub po 8,3 s w przypadku odmiany 4x4. W obu konfiguracjach prędkość maksymalna wynosi 193 km/h. Co istotne, dobra dynamika nie jest okupiona nadmiernym zużyciem paliwa. W przypadku odmiany 2WD wynosi ono średnio 5,5 l/100 km, a w 4WD – 6,2 l/100 km.

Sprawdź ofertę

Hyundai Tucson PHEV – jeździ także na samym prądzie

Odmiana PHEV ma układ hybrydowy o łącznej mocy 265 KM oraz momencie obrotowym o wartości 350 Nm. W tym przypadku, tak jak w wersji HEV, na pokładzie znalazł się 180-konny benzyniak, którego moment obrotowy wynosi 265 Nm. Jednak w tej postaci samochód ma mocniejszy, 91-konny silnik elektryczny o momencie obrotowym wynoszącym 304 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 8,2 s, a średnie spalanie to zaledwie 1,4 l/100 km. Na pokładzie pojazdu znalazł się akumulator o pojemności 13,8 kWh, na którym można pokonać do 74 km w trybie elektrycznym. Czas ładowania zależy od użytej ładowarki.

Sprawdź ofertę