Wizytówka możliwości japońskiej firmy car audio została wykonana przez Niemców. Za przeróbkę Audi A6 na jeżdżące studio multimedialne ze sprzętem Clariona zabrali się bowiem niemieccy instalatorzy z warsztatu Hiller.Nie powinno to szczególnie dziwić: japońska firma ma swoją europejską centralę w Niemczech, więc w tym kraju zlecono budowę samochodu demonstracyjnego.
Monitory zamiast zegarów w desce rozdzielczej
Dziś nikogo nie dziwi wielofunkcyjny monitor zamiast tradycyjnych zegarów. Ale w 2007 roku, kiedy budowano nagłośnienie w Audi to nie była sztampowa instalacja, tym bardziej, że wykorzystano A6 z 2002 roku. Fabryczne zegary schowano w desce rozdzielczej i skierowano na nie…kamery. To nie jest jednak patent Niemców. To samo rozwiązanie zastosowali wcześniej Polacy w Mercedesie klasy A ze sprzętem Helixa i Braxa na pokładzie..
W sumie w desce rozdzielczej Audi A6 zmieszczono pięć dużych ekranów 7 calowych Clarion VMA773, jeden 5’6 calowy VMA573 oraz stację multimedialną Clarion MAX678RVD. Pięć lat temu stacja była wielkim hitem: EISA nagrodziła sprzęt prestiżową nagrodą „Best Product 2007-2008” w kategorii stacji multimedialnych. Co ciekawe to nie jedyne radio multimedialne w samochodzie.
Dwa radia multimedialne: z przodu i z…tyłu!
Dwa radia multimedialne w samochodzie? Ekipa Clariona zaszalała: oddzielna stacja multimedialna 2 DIN została wbudowana w deskę rozdzielczą. Drugie radio multimedialne VRX878RVD umieszczono w tunelu środkowym tuż przed pasażerami na tylnej kanapie. To stacja wielkości 1 DIN, czyli w rozmiarze standardowego sprzętu: z automatycznie wysuwanym ekranem. Sprzęt przyda się do oglądania filmów w spokoju od reszty nagłośnienia: połączono go bowiem tylko ze słuchawkami.
11 wzmacniaczy: ponad 3500W mocy maksymalnej
Każdy ekspert od nagłośnienia powie tak samo: mocy nie powinno się sumować. Oceńcie zatem sami co bardziej przemawia do wyobraźni: 11 wzmacniaczy dwukanałowych o mocy maksymalnej 320 W każdy, czy też łączna moc systemu – ponad 3500 W.Wspomniane dwukanałowe wzmacniacze to modele Clarion APA2160 o mocy 2 x 160W. Zasilają wszystkie głośniki na pokładzie, czyli sześć subwooferów 25 cm, parę owalnych 6x9 cali oraz zestawów dwudrożnych z najbardziej reprezentacyjnej serii Clariona: SRS1752HX. Nie trudno policzyć, że głośników nie żałowano.
Głośniki: w drzwiach i klapie bagażnika
Sposób na mocny kick bas? Ekipa Clariona wybrała sprawdzoną receptę: zestawy dwudrożne w przednich i tylnych drzwiach wzmocnione o dodatkowe woofery. Na każde drzwi przygotowano zatem po dwa woofery 165 mm, czyli głośniki średnioniskotonowe oraz po jednym modelu wysokotonowym. Łącznie: 12 głośników w drzwiach. Do tego jeszcze owalne dwudrożne modele w tylnej klapie. Ale to żaden system surround. Chodziło głównie o to, by po otwarciu klapy bagażnika można było coś usłyszeć prócz subwooferów w wentylowanych skrzyniach z otworami Bass reflex.
Jak to gra?
Audi pokazywano na targach car audio w niemieckim Sinsheim. A to oznacza rygorystyczne limity narzucane przez inspektorów z miernikiem natężenia dźwięku. System grał zatem tak spokojnie, że łatwo było z daleka uwierzyć, że to audiofilskie granie. Ale to tylko pozory. Tuż przed zamknięciem hali wystawowej Clarion odważył się podkręcić atmosferę. Wprawdzie tylko na kilkanaście sekund, ale to w zupełności wystarczyło. Mocny, mięsisty i głęboki bas to priorytet. Reszta nie ma znaczenia. Bez cienia wątpliwości.
Audi A6 2.5TDI S-line Avant Quattro Clarion Sixperience
Jednostka sterująca Clarion MAX973HD
Stacja multimedialna Clarion VRX878RVD
Nawigacja GPS Clarion MAX678RVD
MonitoryClarion VMA773 i VMA573
Wzmacniacze Clarion APA2160
GłośnikiClarion SRS1752HX
Głośniki Clarion SRX6985
Subwoofery Clarion PFW1051
Instalacja Hiller GMBH