Aplikacje z telefonu widoczne na ekranie radia samochodowego? To już znamy: AppLink, MirrorLink i MHL. Bosch proponuje jednak własne rozwiązanie nazwane mySPIN. Próba forsowania nowego standardu? Zapewne.
mySPIN: o co chodzi?Idea taka sama jak w konkurencyjnych rozwiązaniach: możliwość korzystania z aplikacji w telefonie poprzez radio samochodowe. Na ekranie radia można zatem zobaczyć aplikacje dostępne przez specjalny tryb samochodowy mySPIN. Co więcej, można również nimi sterować poprzez ekran dotykowy w samochodzie. To wyraźna przewaga nad np. połączeniem MHL.
Oczywiście sterowanie w taki sposób, by nie wpływało negatywnie na bezpieczeństwo jazdy. Nie obejrzymy zatem filmu ani nie pogramy podczas podróży. Ale z nawigacji, radia internetowego czy informacji dla kierowców będzie można skorzystać. Oczywiście w wersji dostosowanej do używania w samochodzie. Na liście zapowiedzianych aplikacji jest nawigacja TomTom, poszukiwanie parkingu Parkopedia, wyszukiwanie hoteli Hotelseeker, ruch drogowy INRIX, serwis lokalizacyjny Glympse czy radio internetowe Stitcher. Lista aplikacji nie jest zamknięta. Bosch deklaruje, że producenci samochodów będą mogli dokładać własne aplikacje, serwisy i usługi.
Powiązane aplikacjeAplikacje nie będą dodawane przypadkowo. Bosch zapowiada współpracę poszczególnych programów. Głownie chodzi o nawigację, do której cele można pobierać z listy kontaktów telefonu czy wyszukiwarki hoteli lub miejsc parkingowych. Wystarczy zatem wybrać kontakt do naszego znajomego, by automatycznie uruchomiła się nawigacja i wyznaczyła trasę do miejsca zamieszkania. Podobnie w przypadku wpisów w kalendarzu. Jeśli w kalendarzu zapisaliśmy adres spotkania, to wówczas nawigacja automatycznie obliczy najkorzystniejszą trasę.
Jak połączyć telefon?Przewodowo. Póki co to jedyne sensowne rozwiązanie gdyż prócz wymiany danych odbywa się od razu ładowanie akumulatora w telefonie. Nie jest szczególną tajemnicą, że współczesne smartfony to ogromne wyzwanie dla żywotności baterii i długości pracy bez potrzeby ładowania.
Przewodowe połączenie ma jeszcze jedną istotną rolę. Umożliwia uzyskanie przez aplikacje danych z instalacji elektrycznej samochodu: poprzez CAN. Dzięki temu poprawi się szczególnie uzyskanie pozycji i odczyt rzeczywistej prędkości samochodu. To dotąd najsłabsza strona oprogramowania nawigacyjnego w telefonach.
Jakie telefony?Bosch deklaruje, że z rozwiązania mySPIN będą mogli skorzystać użytkownicy telefonów z systemem Android i iOS. O innych systemach (np. Bada, BlackBerry czy Windows Phone) ani słowa. Podobnie w przypadku samochodów. Bosch ograniczył się do dość lakonicznego stwierdzenia, że niebawem pojawią się pierwsze samochody z systemem mySPIN. Kiedy jednak dokładnie i jakich marek: wciąż jeszcze nie wiadomo.