W tekście i zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Toyota Yaris – uznany hatchback
Yaris wyróżnia się na tle konkurentów wyrazistą stylistyką oraz potężnym grillem, który płynnie przechodzi we wlot powietrza pod zderzakiem. To jedyny model tej klasy, który pod maską może mieć hybrydowy układ o łącznej mocy 116 KM. To efekt współdziałania benzynowego silnika (91 KM) i elektrycznego (80 KM). Oprócz hybrydy do wyboru są dwa benzyniaki. Dla mniej wymagających kierowców przewidziano 72-konną wersję, a dla dynamicznych 125-konny motor, który uzyskuje 100 km/h po 9 s. Zaletą każdego Yarisa są niewielkie wymiary, które sprzyjają w przemieszczaniu się w zakorkowanych miastach.
Toyota Yaris Cross — zapełnia ważną lukę
To crossover segmentu B, którego brakowało w ofercie. Technicznie bazuje na Yarisie hatchback, jest jednak od niego większy, ma 17-centymetrowy prześwit i może występować z napędem 4x4. Do wyboru mamy dwie wersje silnikowe: benzynową 1.5 o mocy 125 KM lub hybrydową o mocy 116 KM. Do charakteru auta lepiej pasuje druga opcja, która odwdzięczy się niskim spalaniem (średnio 4,4-5,0 l/100 km), a także jest seryjnie wyposażona w automatyczną skrzynię biegów. W tym przypadku można dokupić wspomniany napęd na 4 koła. Warto zaznaczyć, że układ hybrydowy drugiej generacji jest produkowany w Polsce.
Toyota C-HR – w modnym stylu
To popularny model skierowany do kierowców, którzy cenią stylowy wygląd i terenowy charakter. Po wybraniu wersji GR Sport można dodatkowo liczyć na sportowy sznyt poparty 19-calowymi alufelgami oraz elementami nadwozia w fortepianowej czerni. Podczas liftingu przeprowadzonego w 2019 r. C-HR zyskał udoskonalone zawieszenie, a obok bazowej hybrydy o mocy 122 KM pojawił się także hybrydowy napęd generujący aż 184 KM (152-konny benzyniak współpracuje z elektryczną jednostką o mocy 109 KM). W tej postaci crossover osiąga "setkę" już po 8,2 s, a średnie spalanie to 5,3 l/100 km.
Toyota Corolla Cross – kompakt w terenowym wydaniu
To SUV, który powstał na bazie Corolli. Wypełnia lukę pomiędzy modelami C-HR a RAV4. Corolla Cross ma część pasażerską, która swobodnie mieści komplet pasażerów oraz foremny bagażnik o pojemności nawet 473 l. Samochód dostępny jest wyłącznie jako hybryda. W bazowej wersji, która setkę uzyskuje po 9,9 s, układ ma moc 140 KM, a w topowej 197 KM osiąga 100 km/h po 7,5 s. W zależności od wybranej opcji silnikowej średnie spalanie wynosi 5,0-5,4 l/100 km. Słabsza odmiana występuje wyłącznie z napędem na przód, a mocniejsza także jako 4x4.
Toyota RAV4 Hybrid – może jeździć na samym prądzie
W gamie SUV-a Toyoty znajdują się dwie hybrydy. Klasyczna występuje w dwóch wersjach mocy – 218 KM i 222 KM. Skąd ta różnica? W pierwszym przypadku dotyczy auta z napędem na przód, a w drugim na wszystkie koła. Ponadto w ofercie jest odmiana plug-in, której łączna moc wynosi aż 306 KM, a przyspieszenie do "setki" zajmuje tylko 6 s. W tej postaci 185-konny silnik współpracuje z dwoma elektrycznymi – przednim (60 KM) i tylnym (54 KM). Po naładowaniu baterii do pełna (za pomocą pokładowej ładowarki 6,6 kW trwa to 2,5 godz.) autem można podróżować w trybie elektrycznym nawet przez 75 km.
Toyota Camry – reprezentacyjna hybryda
Camry to limuzyna klasy średniej, która nie tylko zapewnia komfortową jazdę w przestronnym wnętrzu, lecz także urzeka szlachetnym wykończeniem. Duża ilość miejsca dla pasażerów w połączeniu z bagażnikiem o pojemności aż 524 l sprawiają, że ten model Toyoty sprawdzi się też jako auto rodzinne. Do napędu przewidziano hybrydowy układ o łącznej mocy 218 KM. Takie parametry to zasługa współpracy 178-konnego benzyniaka oraz jednostki elektrycznej generującej 120 KM. To wyjątkowo dynamiczny i ekonomiczny duet, który pozwala na rozpędzenie auta do "setki" już po 8,3 s, i to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 5,3 l/100 km.
Toyota Corolla Sedan – kompaktowy klasyk
Ta wersja Corolli to elegancki sedan o kompaktowych wymiarach. Klasyczna linia nadwozia skrywa przestronne wnętrze. Stosownie do charakteru samochodu zastosowano silniki. Do wyboru są: doładowany benzyniak 1.5 o mocy 125 KM (przekładnia manualna lub bezstopniowa) lub 122-konna hybryda 1.8 (bezstopniowa skrzynia w standardzie). Auto oferowane jest w czterech wersjach wykończenia i wyposażenia: Active, Comfort, najbardziej ekskluzywnej Executive oraz usportowionej GR Sport.
Toyota bZ4X – w pełni bezemisyjny SUV
Najnowsza Toyota bZ4X oferowana jest wyłącznie z elektrycznym zasilaniem. Do wyboru jest 204-konna wersja z napędem na przód lub 218-konny wariant 4x4, w którym zastosowano dwa silniki. W pierwszej postaci samochód rozpędza się do "setki" po 7,5 s, a w drugiej — po 6,9 s. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności netto 64 kWh. Przy użyciu ładowarki o mocy 150 kW prąd można w nich uzupełnić w 80 proc. po około 30 min. Maksymalny zasięg w przypadku słabszej odmiany wynosi 512 km, natomiast mocniejszy wariant po uzupełnieniu prądu na 100 proc. przejedzie do 461 km.
Toyota Land Cruiser – więcej niż SUV
Toyotę Land Cruiser zna chyba każdy. To luksusowa i praktyczna terenówka. Pod maską pracuje 204-konny silnik Diesla, a dzielność terenową samochód zawdzięcza nie tylko seryjnemu napędowi 4x4, lecz także reduktorowi, centralnemu i tylnemu mechanizmowi różnicowemu Torsen oraz blokadzie centralnego mechanizmu różnicowego. Podczas jazdy w terenie kierowcę wspomaga m.in. asystent wjazdu i zjazdu ze wzniesienia, system Crawl Control utrzymujący stałą prędkość na bezdrożach czy system zmiennej charakterystyki napędu w zależności od rodzaju terenu (Multi-Terrain Select).