W tekście umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Toyota Yaris Cross — zapełniła ważną lukę
Crossover segmentu B szybko okazał się hitem Toyoty. Technicznie bazuje na Yarisie hatchback, jest jednak od niego większy, ma 17-centymetrowy prześwit i może występować z napędem wszystkich kół (opcja). Do wyboru mamy dwa hybrydowe układy napędowe oparte na silniku 1,5 l. Pierwsza ma moc 116 KM, a druga - 130 KM. Obie współpracują z "automatami" e-CVT i zużywają niewiele benzyny — średnio 5,4-4,4 l/100 km (cykl WLTP). Warto zaznaczyć, że układ hybrydowy drugiej generacji jest produkowany w Polsce.
Toyota bZ4X – w pełni bezemisyjny SUV
To pierwsza Toyota oferowana wyłącznie z elektrycznym zasilaniem. Do wyboru jest 204-konna wersja z napędem na przód lub 218-konny wariant AWD, w którym zastosowano dwa silniki. W pierwszej postaci samochód rozpędza się do "setki" po 7,5 s, a w drugiej — po 6,9 s. Na pokładzie znajdują się akumulatory o pojemności netto 64 kWh. Przy użyciu ładowarki o mocy 150 kW prąd można w nich uzupełnić w 80 proc. po około 30 min. Maksymalny zasięg w przypadku słabszej odmiany wynosi 512 km, natomiast mocniejszy wariant po uzupełnieniu prądu na 100 proc. przejedzie do 461 km.
Toyota C-HR – wizytówka marki
Nowa C-HR (drugiej generacji) to model skierowany do kierowców, którzy cenią stylowy wygląd samochodu. Japońscy designerzy postarali się — auto wygląda nowocześnie i zwraca na siebie uwagę ostrymi liniami oraz interesującymi detalami (np. chowane klamki, nietypowe przednie i tylne światła, dwukolorowe nadwozie). Samochód dostępny jest wyłącznie jako hybryda — w wersji 1.8 o mocy 140 KM, a z silnikiem 2.0 o mocy 197 KM. Po raz pierwszy dostępna jest też 223-konna hybryda typu plug-in z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła.
Toyota Corolla Sedan – kompaktowy klasyk
Ta wersja Corolli to elegancki sedan o kompaktowych wymiarach. Klasyczna linia nadwozia skrywa przestronne wnętrze. Stosownie do charakteru samochodu zastosowano silniki. Do wyboru są: doładowany benzyniak 1.5 o mocy 125 KM (przekładnia manualna lub bezstopniowa) lub 122-konna hybryda 1.8 (bezstopniowa skrzynia w standardzie). Auto oferowane jest w czterech wersjach wykończenia i wyposażenia: Active, Comfort, najbardziej ekskluzywnej Executive oraz usportowionej GR Sport.
Toyota Yaris – uznany hatchback
Yaris wyróżnia się wyrazistą stylistyką z potężnym grillem i dopracowanym, przestronnym wnętrzem. Hatchback segmentu B może mieć pod maską hybrydowy układ o łącznej mocy 116 lub 130 KM. W warunkach miejskich hybryda często napędzana jest elektrykiem, co pozytywnie wpływa na spalanie — producent deklaruje, że w przypadku słabszej wersji może ono wynosić tylko 3,8 l/100 km. Do wyboru jest także klasyczny silnik benzynowy 1,5 l generujący 125 KM. Zaletą każdego Yarisa są niewielkie wymiary, które sprzyjają w przemieszczaniu się w zakorkowanych miastach.
Toyota Aygo X — miejski crossover
Miejski hatchback przeszedł rewolucję — jest autorską konstrukcją Toyoty i stał się crossoverem. Aygo X (czyt. "Aygo Cross") modnie wygląda, jest znacznie większa i nowocześniejsza od poprzednika oraz ma nieco wyższy prześwit, nie tracąc na zwinności potrzebnej w ruchu miejskim. Nowa generacja tego modelu stanowi bardzo ciekawą, świeżą propozycję w coraz mniejszym segmencie A. Do napędu przewidziano benzynowy silnik 1.0 o mocy 72 KM (powstaje w fabryce koncernu w Wałbrzychu). Można go zamówić z ręczną lub automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów.
Toyota Corolla Cross – kompakt w terenowym wydaniu
To SUV, który powstał na bazie Corolli. Wypełnia lukę pomiędzy modelami C-HR a RAV4. Corolla Cross ma część pasażerską, która swobodnie mieści komplet pasażerów oraz foremny bagażnik o pojemności nawet 473 l. Samochód dostępny jest wyłącznie jako hybryda. W bazowej wersji, która setkę uzyskuje po 9,9 s, układ ma moc 140 KM, a w topowej 197 KM osiąga 100 km/h po 7,5 s. W zależności od wybranej opcji silnikowej średnie spalanie wynosi 5,0-5,4 l/100 km. Słabsza odmiana występuje wyłącznie z napędem na przód, a mocniejsza także jako 4x4.