• Ford Kuga ma w gamie silnikowej benzyniaki o mocy 120 KM i 150 KM oraz diesle generujące od 120 KM do 190 KM
  • Nowy SUV wyróżnia się nowoczesną stylistykę, a nadwozie skrywa przestronną część pasażerską oraz pojemny bagażnik
  • Decydując się na ten model można skorzystać z promocyjnych pakietów, które poprawiają wyposażenie auta, a przy tym zwiększają komfort oraz bezpieczeństwo podróżowania

Ford Kuga w obecnym wydaniu oferowany jest od 2019 roku. Stylistyka nadwozia nawiązuje do designu innych modeli marki, ale zachowała indywidualny charakter. Samochód ma lekko wyoblone nadkola, a jednocześnie nosi sportowe geny, dzięki wąskim reflektorom zachodzącym na maskę oraz za sprawą dużej atrapy chłodnicy.

Zastosowane zabiegi designerskie zamaskowały duże rozmiary pojazdu, więc Kuga nie wygląda przysadziście. Jednak większe rozmiary w porównaniu z poprzednikiem to oczywiście zaleta, bowiem auto okazuje się dzięki temu wyjątkowo przestronnym SUV-em – w obu rzędach siedzeń miejsca wystarczy nad głowami oraz na wysokości kolan – a poza tym udało się wygospodarować pojemny bagażnik.

Ford Kuga – ekologiczne silniki

O nowoczesności pojazdu świadczą nie tylko śmiałe linie nadwozia czy funkcjonalnie rozplanowane wnętrze, lecz także gama silnikowa. Jednostki napędowe, które może mieć pod maską mieć Ford Kuga, są nie tylko dynamiczne, lecz także ekonomiczne. Do wyboru mamy nowoczesne benzynowe silniki EcoBoost oraz wysokoprężne z serii EcoBlue.

Kierowcy zainteresowani benzyniakami mają do wyboru dwie wersje – o mocy 120 KM oraz 150 KM. Pierwsza z nich pozwala na rozpędzenie auta do 100 km/h po 11,6 s, a zatem jest to propozycja dla raczej spokojnie usposobionych kierowców, którzy relaks podczas prowadzenia przedkładają nad dynamiczne podróżowanie. Z kolei ci, którym zależy na sprawnym ruszaniu spod świateł powinni zainteresować się mocniejszą odmianą, która pozwala na osiągnięcie setki już po 9,7 s. Co istotne dobre osiągi nie są okupione wysokim zużyciem paliwa, bowiem w tej odmianie auto spala przeciętnie tylko 6,6 l/100 km.

Marzycie o jeszcze niższym spalaniu? Zwróćcie uwagę na któregoś z diesli. Bazowa wersja o mocy 120 KM (skrzynia manualna lub automatyczna) zadowala się średnio 5,1 l oleju napędowego na każde 100 km, a przy tym nie jest zawalidrogą – przyspieszenie 0-100 km to 11,7 s (na poziomie bazowego benzyniaka). Pod względem mocy następny w gamie jest wysokoprężny, 2-litrowy silnik generujący 150 KM.

Ford Kuga jako miękka hybryda

Ale uwaga! Nie jest to zwyczajna jednostka, ale miękka hybryda. W jej układzie standardowy alternator został zastąpiony rozrusznikiem/generatorem (BISG), napędzanym paskiem. Umożliwia on odzyskiwanie energii podczas wytracania prędkości i wykorzystanie jej do ładowania zestawu chłodzonych powietrzem akumulatorów litowo-jonowych o napięciu znamionowym 48 V. BISG działa dodatkowo jako silnik elektryczny wykorzystujący zmagazynowaną w akumulatorach energię, by zapewnić wspomaganie momentu obrotowego silnika podczas normalnej jazdy i przyspieszenia, a także do zasilania elektrycznego osprzętu pojazdu.

System elektryczny umożliwia również wykorzystanie całkowicie nowej wersji systemu Auto Start-Stop w większej liczbie sytuacji, co zapewnia dodatkowe oszczędności paliwa, przyczyniając się do uzyskania emisji CO2 średnio na poziomie 132 g/km i zużycia paliwa od 5,0 l/100 km. Dodajmy, że tak niskie spalanie udało się uzyskać pomimo zachowania dobrej dynamiki. Ford Kuga z miękką hybrydą pod maską osiąga setkę już po 9,6 s.

Jeżeli jednak komuś zależy na wyjątkowo dobrych osiągach, to powinien zainteresować się topowym dieslem generującym 190 KM. W tej postaci samochód seryjnie łączony jest z automatyczną skrzynią biegów oraz napędem na wszystkie koła. Mocne dodanie gazu objawia się zdecydowanym wciśnięciem pleców pasażerów w oparcia siedzeń oraz dynamicznym startem. Wskazówka prędkościomierza dociera do 100 km/h już po 8,7 s. Z racji świetnych osiągów oraz napędu 4x4 zużycie paliwa jest oczywiście wyższe niż w pozostałych dieslach, ale 5,9 l/100 km to nadal bardzo dobry wynik.

Ford Kuga – atrakcyjne pakiety

Ford Kuga prezentuje się atrakcyjnie z racji udanej stylistyki i nowoczesnych silników, ale jego mocną stroną okazuje się również korzystny zakup. To m.in. zasługa pakietów, jakie w wybranych wersjach są obecnie oferowane w standardzie. Pakiet Winter ma wartość 2850 zł, a za darmo otrzymujemy podgrzewane fotele i kanapę, kierownicę oraz przednią szybę.

Z kolei Pakiet Driver Assistance (wartość 5600 zł) zawiera elementy, które wspomagają kierowcę podczas prowadzenia: monitorowanie martwego pola w lusterkach, ostrzeganie o ruchu poza samochodem podczas wyjazdu z miejsca parkingowego, tempomat adaptacyjny, system monitorowania koncentracji kierowcy, system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego, kamery ułatwiające parkowanie przodem i tyłem oraz aktywne zabezpieczenie krawędzi drzwi.

Jeszcze innym pakietem, który otrzymuje się bez dopłaty, a którego wartość to 2400 zł, jest Ford Protect. To dodatkowe trzy lata ochrony gwarancyjnej. Dzięki temu Ford Kuga ma łącznie gwarancję na okres pięciu lat lub 100 tys. km przebiegu.