W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

Peugeot 2008 – w dynamicznym stylu

Miejski SUV wyglądem perfekcyjnie wpisuje się w język stylistyczny tej francuskiej marki. To prawdziwy lew z "kłami" w postaci dziennych świateł z przodu oraz "pazurami" wkomponowanymi w tylne lampy. We wnętrzu oczywiście mamy specjalność Peugeota, czyli tzw. i-Cockpit z małą, spłaszczoną kierownicą i dwoma ekranami. Model 2008 to taka większa wersja popularnej "208-ki", w modnym stylu i z przestronniejszym wnętrzem (bagażnik ma pojemność od 434 do 1467 l), którą można wybrać się w dalszą podróż.

Sprawdź ceny

Peugeot 2008 – benzyna, diesel lub elektryk

Do wyboru mamy dobrze znane, trzycylindrowe silniki benzynowe 1.2 PureTech o mocy 102 lub 130 KM. Mocniejszy wariant oferowany jest nie tylko z manualną przekładnią, lecz również z 8-stopniowym "automatem". Model dostępny jest także z silnikiem wysokoprężnym 1.5 BlueHDi generującym 130 KM, współpracującym z automatyczną skrzynią biegów. Wszystkie silniki są wyposażone w system start/stop i zapewniają przyspieszenie do 100 km/h w czasie poniżej lub nieco powyżej 10 s. Co ciekawe, w gamie znajduje się ponadto całkowicie elektryczny model e-2008 o mocy 136 KM i zasięgiem ok. 345 km na pełnej baterii (cykl WLTP).

Sprawdź ceny

Peugeot 3008 – naszpikowany gadżetami

Bieżąca generacja modelu 3008 od początku wyróżniała się odważną stylistyką nadwozia. Po liftingu modelu to się nie zmieniło. Jeszcze bardziej ekstrawagancko jest we wnętrzu za sprawą najnowszej wersji tzw. i-Cockpitu (ekrany przed oczami kierowcy i na środku deski rozdzielczej) oraz kompaktowa kierownica. To rozwiązanie dla fana nowoczesnych technologii. Rodzina powinna polubić ten model za przestronne wnętrze i bogate wyposażenie. Bagażnik ma pojemność od 520 do 1482 l (w wersjach PHEV jest trochę mniejszy, od 395 do 1357 l).

Sprawdź cenę

Peugeot 3008 – częściowo na prądzie

Gamę jednostek napędowych zdominowały hybrydy. Do wyboru są trzy układy typu plug-in o mocy 180, 225 lub 300 KM. W topowej wersji SUV ma napęd na wszystkie koła, a po naładowaniu baterii (14,2 kWh) na 100 proc. w trybie czysto elektrycznym można przejechać do 63 km (wg WLTP). Pozostawiono jednocześnie klasyczne opcje napędowe, czyli silnik benzynowy 1.2 PureTech oraz diesla 1.5 BlueHDi — oba silniki generują po 130 KM.

Sprawdź cenę