Auto Świat Wiadomości Premiery Supersamochód ze sprytnym "patentem". To projekt włoskiego Zagato i polskiego dilera

Supersamochód ze sprytnym "patentem". To projekt włoskiego Zagato i polskiego dilera

Grupa dilerska La Squadra oraz słynna pracownia karoserii Zagato stworzyli limitowany model AGTZ Twin Tail. To naprawdę wyjątkowy projekt, takich samochodów nie ma na rynku. Nawiązuje do dwóch wariantów historycznego Alpine A220.

AGTZ Twin TailLa Squadra/Zagato

Po tajemniczej zapowiedzi premiery nowej interpretacji "zapomnianego" bolidu z Le Mans wszystko stało się jasne — AGTZ Twin Tail upamiętnia wyścigowe Alpine A220 z 1968 r, którego historia jest nietypowa. Żadne z tych aut nie wygrało wyścigu 24h Le Mans, choć pokładano w nich takie nadzieje, ale jeden egzemplarz dostał drugie życie po radykalnej przemianie. Aerodynamicznie ukształtowany tył skrócono aż o 30 cm, żeby przygotować samochód do zupełnie innej rywalizacji na krętych torach i w wyścigach górskich. Sukcesy nie przedłużyły kariery francuskiego modelu, ale dzięki temu zapisał się on na kartach motorsportu.

Zagato i La Squadra postanowili przypomnieć stare dzieje we współczesnym samochodzie typu GT. Światowa premiera AGTZ Twin Tail odbyła się 21 lutego w historycznym atelier Zagato w Mediolanie. Włosi odpowiadają za projekt i wytwarzanie nadwozi, a Polacy zajmą się marketingiem i sprzedażą. Na tym świetnie zna się należąca do Grupy Pietrzak La Squadra z Katowic, która jest oficjalnym przedstawicielem takich marek jak: Bugatti, Koenigsegg, Ferrari, Maserati czy właśnie Alpine.

AGTZ Twin Tail — dwa nadwozia w jednym

Wyjątkowość projektu AGZT polega na jego zmiennej naturze, jednak w tym przypadku nie chodzi o tryby jazdy. Dopisek "Twin Tail" (z ang. podwójny ogon) oznacza, że jeden samochód może mieć dwa warianty zakończenia tylnej części nadwozia — długi (Longtail) lub krótki (Shorttail). Właściciel może dowolnie zmieniać konfigurację — podłączać lub odłączać przedłużony tył, zmieniając wygląd oraz charakterystykę pojazdu. Moim zdaniem auto w długiej wersji, szczególnie w niebieskim kolorze lakieru, wygląda genialnie.

Historie będących ikonami motoryzacji modeli muszą być dzisiaj opowiadane. To nasza powinność, jeśli mamy inspirować kolejne generacje do tworzenia swoich historii. Bez wiedzy o przeszłości nie da się wynaleźć przyszłości

- powiedział Andrea Zagato, którego dziadek Ugo założył w 1919 r. Carrozzeria Zagato.

Bazę dla AGTZ Twin Tail stanowi nowe Alpine A110, które ma centralnie umieszczony silnik. Tutaj jednak nikt nie wspomina o technice czy osiągach. Na pierwszym planie są: hołd dla profesji budowy karoserii na zamówienie, innowacyjne połączenie dwóch projektów nadwozia i upamiętnienie poprzednika.

Przemysł motoryzacyjny przeobraża się w szybszym tempie niż kiedykolwiek w swojej historii. Ludzka natura ma to do siebie, że wraz z coraz większym zaawansowaniem technicznym, z coraz większą nostalgią spogląda w przeszłość. Czerpiemy z niej inspirację, by w kreatywny sposób dalej się rozwijać. Obecnie obserwujemy dopiero początek tego wielkiego renesansu. Elektryfikacja samochodów zwiększa konkurencyjność na rynku. Coraz trudniej odróżnić od siebie obecne na nim produkty pod względem osiągów i doświadczeń z jazdy. W takiej sytuacji kluczową rolę w kreowaniu wartości samochodu przyjmuje design, co pozwoli rzemieślniczym twórcom nadwozi zająć centralne miejsce na scenie i tworzyć unikatowe projekty, które odróżnią marki z wizją i charakterem od pozostałych. Projektem AGTZ Twin Tail składamy hołd kultowej marce samochodów, która z powodzeniem odrodziła legendarny status modelu A110. W czasach, w których coraz większą rolę odgrywają media społecznościowe, marzę o ujrzeniu naszej nowej kreacji na ulicach Tokio, na torze, na którym odbywa się wyścig 24h Le Mans, czy w końcu na polskich drogach. W pierwszej kolejności nie mogę się jednak doczekać ujrzenia go na wybrzeżu jeziora Como podczas planowanej na maj publicznej premiery tego modelu

- powiedział Jakub Pietrzak, założyciel La Squadra.

AGTZ Twin Tail — ile ich powstanie, ile będą kosztować?

Produkcja AGTZ Twin Tail już się rozpoczęła i będzie ograniczona do zaledwie 19 egzemplarzy, co jest dobrą wiadomością dla kolekcjonerów, którzy staną się ich właścicielami.

Cena zaczyna się od poziomu 650 tys. euro netto. Podobno lista z rezerwacjami szybko się zapełnia. Pierwsze dostawy samochodów do klientów planowane są na październik.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków