• W 2021 r. Bentley sprzedał 14 659 samochodów, z czego 1/3 stanowiły Bentaygi
  • Teraz wynik będzie jeszcze lepszy, bo w tym roku na rynek trafi wydłużona wersja SUV-a
  • Powiększenie rozstawu osi oznacza więcej miejsca z tyłu kabiny i możliwość zainstalowania nowych foteli
  • Nieograniczone możliwości indywidualizacji i nowe opcje wyposażeniowe mają zadowolić nieprzekonanych dotychczas klientów
  • Nowa wersja SUV-a napędzana 550-konnym V8 zapewniającym fantastyczne osiągi
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Jeśli komuś do tej pory w Bentleyu Bentaydze było za ciasno, to teraz jego potrzeby większej przestrzeni zostaną nareszcie zaspokojone. Nowa wersja EWB jest długa na 5322 mm i ma 3175-milimetrowy rozstaw osi (o 180 mm większy niż w zwykłej Bentaydze). Wsiadanie przez obszerne tylne drzwi do wnętrza to teraz przeżycie nowego rodzaju. Nie tylko sam proces stał się łatwiejszy, bo dostęp jest szerszy, a miejsca więcej, to jeszcze fotele, które tam czekają na podróżnych, są wyjątkowe.

Regulowane w 22 pozycjach siedzenia Airline w trybie relaksu mogą być pochylone o 40 st. – wtedy przedni fotel po stronie pasażera podjeżdża automatycznie do przodu, a z jego oparcia wyłania się pokryty skórą podnóżek. Wszystko razem zgrane z optymalną klimatyzacją tylnego fotela, uwzględniającą temperaturę ciała podróżnych i wilgotność powierzchni z tyłu kabiny. Bazując na informacjach z czujników, system dobiera optymalny stopień wentylacji lub ogrzewania, jednocześnie reagując na każdą zmianę pozycji siedzącej pasażera i tak dopasowując powierzchnię fotela, żeby zapewnić pasażerowi absolutnie najwyższy komfort i wyeliminować zmęczenie. Bentley chwali się, że takich siedzeń w branży samochodowej nie ma nikt. Dla odmiany w trybie biznes fotel ustawia się w pozycji pionowej, najlepszej do pracy. Wnętrze może być wyposażone w 4 lub 5 foteli, w tym w nowym (standardowym) układzie 4+1, w którym trzecie środkowe miejsce z tyłu nadaje się do przewozu dorosłego pasażera lub daje możliwość transportu nart.

Dalsza część tekstu pod podcastem:

Bentley Bentayga EWB – komfort nie do podrobienia

Oprócz atrakcji dotykowych i klimatycznych Bentley dokłada jeszcze nowy system oświetlenia ambientowego, budującego odpowiedni nastój we wnętrzu długiej Bentaygi. W połacie przednich drzwi wmontowano 12 diod i 22 w tylnych. Lampki świecące przez perforację w skórze roztaczają nadzwyczajną atmosferę.

Bentley zapewnia, że możliwości indywidualizacji Bentaygi EWB są właściwie nieograniczone. Marketingowcy naliczyli 24 mld kombinacji wyposażenia SUV-a, co dać ma biliony możliwych specyfikacji. Do nowości na liście opcji należą: ogrzewanie połaci tylnych drzwi i podłokietnika oraz elektryczne zamykanie drzwi.

Od początku sprzedaży, przewidzianego na IV kwartał 2022 r. Bentley Bentayga EWD oferowany będzie z 4,0-litrowym V8 twinturbo o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 770 Nm, rozpędzającym SUV-a od startu do "setki" w 4,6 s i pozwalającemu na rozwinięcie maksymalnej prędkości 290 km/h. Czy długa Bentayga otrzyma także silnik W12, tego nie wiadomo.