BMW M5 ma wielką tradycję. Pierwszy model z tej serii miał premierę w 1984 roku i od tego momentu pozostaje w ofercie niemieckiego producenta. Nadszedł czas na nową generację.
Do napędu nowego BMW M5 zastosowano widlasty silnik ośmiocylindrowy o pojemności skokowej 4.4. l, który otrzymał nowe turbosprężarki i wtrysk paliwa przy wyższym ciśnieniu oraz zmodyfikowany układ chłodzenia. Ma moc 600 KM w zakresie 5600-6700 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 750 Nm w zakresie 1800-5600 obr./min.
Nie będzie powrotu do manualnej skrzyni biegów. Napęd na cztery koła z systemem M xDrive współpracuje obecnie z ośmiostopniowym automatem M Steptronic, który umożliwia także manualne sterowanie za pośrednictwem łopatek umieszczonych pod kołem kierownicy.
Kierowca ma możliwość indywidualnego określenia charakteru pracy układu M xDrive. Do dyspozycji jest pięć różnych konfiguracji bazujących na różnych kombinacjach trybów DSC (DSC on, MDM, DSC off) i trybów M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). Już w ustawieniu podstawowym z włączonym DSC (dynamiczna kontrola stabilności) i 4WD układ dopuszcza niewielki poślizg tylnych kół podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu, zapewniając sportowo zwinną jazdę. W trybie M Dynamic (MDM, 4WD Sport) układ M xDrive umożliwia łatwo kontrolowany drift. Dla ambitnych kierowców i do zastosowania głównie na torach wyścigowych przeznaczone są trzy tryby M xDrive z wyłączonym DSC. Tu kierowca ma do wyboru trzy konfiguracje, w tym sam napęd tylny 2WD. Ten tryb umożliwia drift pod dowolnym kątem i pozwala umiejętnym kierowcom cieszyć się pełną dynamiką jazdy.
Imponujące osiągi nowego BMW M5 mówią same za siebie: samochód przyspiesza w jedyne 3,4 s do 100 km/h, a w 11,1 s do 200 km/h. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a z opcjonalnym pakietem M Driver do 305 km/h.
Karoseria nowego BMW M5 została zmodyfikowana w zestawieniu z podstawowym modelem BMW serii 5 pod kątem wyższej dynamiki jazdy. Inżynierowie M na nowo zaprojektowali przednie i tylne błotniki oraz poszycie przedniego zderzaka z większymi wlotami dostarczającymi powietrze do chłodzenia silnika i hamulców. Nowy jest też dyfuzor tylny. Układ wydechowy o czterech końcówkach nie tylko jest sygnałem wskazującym na wysoką moc BMW M5, ale ma też sterowane przepustnice dające sportowe brzmienie silnika, które kierowca może zmieniać przyciskiem.
Maska silnika została zaprojektowana w specyficznym stylu M, wykonana jest z aluminium i ma charakterystyczne przetłoczenia. Ich linie znajdują odzwierciedlenie w kształcie dachu wykonanego standardowo z bardzo lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Lżejsza masa dachu i innych elementów, takich jak układ wydechowy, sprawia, że nowe BMW M5 z napędem na cztery koła M xDrive jest lżejsze od swojego poprzednika.
Lżejsze od konwencjonalnych hamulców żeliwnych są również oferowane w nowym BMW M5 standardowo hamulce M z pływającymi tarczami. Lakierowane na niebiesko sześciotłoczkowe zaciski stałe z przodu i jednotłoczkowe zaciski pływające z tyłu oraz perforowane, wentylowane tarcze z przodu i z tyłu gwarantują skuteczność hamowania adekwatną do dynamiki jazdy tego auta. Jeszcze większą niezawodność oferują opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne M, które można rozpoznać po złotych zaciskach, które są lżejsze o 23 kg od hamulców z wyposażenia standardowego.
Nowe BMW M5 można zamawiać od września 2017 r., a dostawy rozpoczną się wiosną 2018 r. W ofercie jest również model specjalny BMW M5 First Edition dostępny na całym świecie w limitowanej serii 400 egzemplarzy. Wyposażony będzie w ekskluzywny lakier metalizowany BMW Individual w kolorze mroźnej ciemnej czerwieni.