- W kompaktowej Kii pojawił się system Lane Follow Assist, który wprowadza Ceeda w drugi poziom jazdy autonomicznej. Nowe elementy wyposażenia zwiększają komfort jazdy i obsługi, ale również bezpieczeństwo.
- W ofercie pojawią się trzy silniki benzynowe 1.0 (120 KM), 1.4 (100 KM i 140 KM) oraz diesel 1.6 w dwóch wersjach mocy 115 i 136 KM.
- Produkcja Kii Ceed trzeciej generacji rozpocznie się w Żylinie na Słowacji w maju i samochód będzie oferowany z 7-letnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 150 tys. km.
Choć dzięki atrapie o charakterystycznym kształcie tygrysiego nosa bardzo łatwo rozpoznać w nowym Ceedzie geny Kii to jednak wyraźnie widać jak bardzo zmienił się koreański konkurent VW Golfa. Projektanci bez dwóch zdań inspirowali się słynnym Stingerem. Przednia maska nie jest już tak mocno pochylona, a dolna linia szyb została podniesiona. Teraz wpisuje się dokładniej w najnowsze trendy mody. Jest niższy (o 2,3 cm), szerszy (o 2 cm) i ma korzystniej rozłożone obciążenie osi. Można się więc spodziewać lepszego prowadzenia.
Kia Ceed - 1.4 turbo zastępuje 1.6
W gamie znajdą się silniki benzynowe, trzycylindrowy 1.0 T-GDi (120 KM), 1.4 MPi (100 KM, bez turbo) 1.4 T-GDi (140 KM) oraz diesle 1.6 CRDi (115 KM i 136 KM). Każdy silnik współpracuje 6-biegową skrzynią ręczną, a 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi również z 7-biegową automatyczną przekładnia dwusprzęgłową.
Mogliśmy jako piersi dziennikarze na świecie zajrzeć do wnętrza nowego Ceeda. Materiały, jakich użyto do wykończenia, są miękkie i sprawiają wrażenie bardzo dobrej jakości. Pozycja za kierownicą jest ergonomiczna i dzięki wszechstronnej regulacji wygodnie usiądą tu zarówno wysokie, jak i niskie osoby. W nowej Kii Ceed kierowca czuje się bezpieczniej, bo siedzi niżej, otoczony masywniejszą i bardzo ciekawie wyglądającą deską rozdzielczą. Podniesiono ulokowanie centralnego ekranu dotykowego, co powala mniej rozpraszać uwagę kierowcy. Bardzo ergonomiczny, a jednocześnie sportowy kształt ma kierownica. Łatwo obsługuje się również liczne przyciski i to bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Zegary są czytelne, podobnie jak rozmieszczenie wszystkich przycisków. Kia wciąż nie zdecydowała się na kontroler w stylu systemu iDrive BMW, więc pozostaje korzystać z ekranu dotykowego.
Nowa płyta podłogowa pozwoliła powiększyć przestrzeń we wnętrzu oraz bagażnik (395 litrów). Wygodne wydają się również fotele, ale na pełną informację o komforcie musimy poczekać do połowy roku, kiedy to będzie miała miejsce prezentacja z możliwością poprowadzenia samochodu.
Kia Ceed - w salonach już w maju
W 2017 roku kompaktowe samochody stanowiły aż 22 proc. europejskiej sprzedaży. Ceed obok SUV-a Sportage jest najchętniej kupowanym modelem Kii. Od debiutu w 2006 roku z fabryki wyjechało już ponad 1,2 miliona Ceedów dwóch generacji. Nowe wcielenie kompaktowej Kii do polskich salonów trafi w maju 2018, a cennik zostanie ujawniony wczesną wiosną. Nie mamy wątpliwości, że modnie wyglądający, porządnie wykonany i oferujący atrakcyjne warunki gwarancyjne nowy Ceed znajdzie wielu zwolenników.