Światowa premiera nowego Volkswagena Californii 6.1 będzie miała miejsce podczas Caravan-Salon w Düsseldorfie pod koniec sierpnia, ale już teraz producent zaprezentował szczegółowe informacje o najnowszej wersji swojego kampera. Szósta generacja kultowego Bulliego – California 6.1 – doczekała się liftingu zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym.

Na prezentowanych zdjęciach pokazano topową wersję Ocean 6.1. Zmiany widać już w przedniej części nadwozia. Chromowany element osłony chłodnicy tworzy jedną całość z nowymi światłami LED do jazdy dziennej. Dzięki podłużnym chromowanym elementom wersja Ocean różni się od odmian Beach i Coast.

Volkswagen California 6.1 – zmiany we wnętrzu

W wypadku wersji Coast i Ocean zmiany obejmują kompaktową kuchnię, która w Californii 6.1 została lekko zmodyfikowana i wyposażona w nowe elementy, np. w dwa dodatkowe gniazda USB i nowe aluminiowe klamki. Nowością są także przyciski do otwierania blatu kuchennego, który obejmuje zlewozmywak, kuchenkę i lodówkę. Żaluzje w tylnej szafce zastąpiono przesuwanymi drzwiami, a aluminiowe uchwyty mają teraz ten sam wzór na wszystkich drzwiczkach.

Przeprojektowano też kolory frontów szafek z widocznymi słojami - mają one kolor Jasnego Dębu (jaśniejsze) lub mogą być grafitowo szare (ciemniejsze). Do nowego wystroju wnętrza projektanci dopasowali także ciemniejsze pokrowce na siedzenia.

Jednak najistotniejszą zmianą jest podnoszony dach. Po rozłożeniu górnego namiotu – w wersji Ocean standardowo jest on sterowany automatycznie za pomocą nowego wyświetlacza – można podnieść także leżankę z materacem, dzięki czemu jest znacznie więcej miejsca nad głową. W końcu da się, jak u konkurencji, poruszać po wnętrzu w wyprostowanej pozycji.

Górne łóżko wyposażone jest teraz w podstawę ze sprężynami, a podwójne siedzisko z tyłu, które po rozłożeniu tworzy łóżko, można przekształcić w wygodną sofę z podnóżkiem. W dachu pojawiły się także indywidualnie sterowane diody LED umożliwiają zaprogramowanie nie tylko czasu włączenia, ale również określenie jak szybko i do jakiego poziomu natężenia światła mają się zaświecić.

Tą funkcją, jak i wieloma innymi, steruje się za pośrednictwem nowego panelu sterowania, który znajduje się w górnej konsoli. Stosowany wcześniej wyświetlacz monochromatyczny zastąpiono dużym, kolorowym ekranem dotykowym o znacznie większej liczbie funkcji. Za pomocą panelu sterowania można uzyskać dostęp do wielu informacji i zmieniać ustawienia trybu kemping, lodówki, świateł i systemu.

Pojawiła się też nowa funkcja „Poziom” – wskaźnik wychylenia pokazuje wzdłużne i poprzeczne wychylenie, pod jakimi California 6.1 jest zaparkowana na kempingu. Dzięki temu kampera można łatwiej wypoziomować.

Volkswagen California 6.1 – nowe wyświetlacze i systemy

Po raz pierwszy do Californii trafił Digital Cockpit, czyli cyfrowy wyświetlacz wskaźników i systemy audio ze zintegrowaną kartą eSIM. Na potrzeby nowych cyfrowych elementów przeprojektowano także mocno tablicę rozdzielczą.

Zmieniła się również oferta systemów multimedialnych. Mamy do wyboru systemy z ekranami dotykowymi o przekątnej od 6,5 cali do 9,2 cala. Mamy teraz dostęp do streamingu audio za pośrednictwem portali Apple Music i TIDAL, sterowanie głosem i usługę App Connect Wireless. Dzięki niej za pośrednictwem systemu multimedialnego po raz pierwszy poprzez Bluetooth można bezprzewodowo korzystać z aplikacji na iPhone.

Volkswagen California 6.1 – nowy układ kierowniczy i silniki

Najważniejszą zmianą techniczną w Californii 6.1 jest zastosowanie elektromechanicznego wspomagania układu kierowniczego. Dzięki niemu kamper będzie oferowany z wieloma systemami asystującymi, które do tej pory były niedostępne. Wśród nich znajdą się: asystent pasa ruchu, asystent parkowania, system ostrzegający o przeszkodach znajdujących się z boku samochodu podczas manewrowania i asystent cofania z przyczepą. Standardowym wyposażeniem każdej Californii 6.1 będzie system Cross Wind Assist, który automatycznie stabilizuje samochód w przypadku silnego wiatru.

Przy okazji liftingu odświeżono także gamę silników. Do napędu najpopularniejszego kampera posłuży dwulitrowy silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem (2,0 TDI), dostępny w różnych wariantach mocy. Kamper Volkswagena nadal będzie standardowo napędzany na przód, ale w ofercie będzie także wersja z napędem na cztery koła.

Producent nie podał jeszcze kiedy auto trafi do sprzedaży w Polsce.