W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera

MINI Cooper – wygląda jak klasyczne MINI

Nowe MINI na pierwszy rzut oka może wydawać się podobne do poprzednika, ale jest zupełnie nowym samochodem. To celowy zabieg — nawiązanie do tradycji marki i jednocześnie rozpoczęcie nowego rozdziału. W przypadku tej generacji napęd jest wyłącznie elektryczny. Do wyboru mamy dwie wersje: Cooper E o mocy 184 KM lub znacznie dynamiczniejsza Cooper SE o mocy 218 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa odpowiednio: 7,3 i 6,7 s, a deklarowany zasięg na pełnej baterii wynosi 305 i 402 km. Ładowanie z poziomu 10 do 80 proc. z szybkiej stacji (z mocą do 95 kW) ma trwać ok. 30 min.

Sprawdź cenę

MINI Cooper – stworzone do miasta

Hatchback MINI wydaje się dobrą propozycją do podróżowania po dużym mieście. Bezemisyjny napęd, niewielkie wymiary ułatwiające parkowanie oraz stylowy wygląd to główne atuty tego modelu. Oryginalny, minimalistyczny design dotyczy także wnętrza. Uwagę zwraca np. duży wyświetlacz OLED na środku kokpitu — tradycyjnie jest on okrągły, ale teraz stał się dotykowy i w ten sposób steruje się większością funkcji. Kierowca widzi niezbędne informacje na przedniej szybie (wyświetlacz Head-Up).

Sprawdź cenę

MINI Countryman — nie jest mini

Pięciodrzwiowy SUV MINI z zewnątrz dużo mocniej się zmienił niż mniejszy brat. W zasadzie z każdej strony wyróżnia się np. nowo zaprojektowany słupek C, który będzie inny dla każdej wersji stylistycznej. Ponadto Countryman urósł — o 13 cm na długość (4,4 m) i 6 cm na wysokość (1,6 m), ma także większy rozstaw osi (prawie 2,7 m). To przełożyło się na przestronniejsze wnętrze dla pasażerów i na bagaże. Pojemność bagażnika wynosi od 529 do 1,530 l (po złożeniu tylnej kanapy).

Sprawdź cenę

MINI Countryman — pełna gama napędów

Nowy Countryman również będzie dostępny jako pełny elektryk (204 lub 313 KM), ale w jego przypadku producent oferuje też wiele wariantów spalinowych (zapowiadany jest także diesel). Na początku do wyboru mamy silniki benzynowe wspierane przez napęd elektryczny - moc systemowa to 170 KM (Countryman C i Coutryman C JCW) lub 300 KM (sportowy Countryman JCW). W większości wariantów dostępny będzie napęd na wszystkie koła, który w połączeniu z wyższym prześwitem pozwoli na zjazd na nieutwardzoną drogę.

Sprawdź cenę