Dodatkowa ilość biegów ma obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2. Jednak dziewiąty bieg nie tylko obniża spalanie, ale także utrzymując silnik na niższych obrotach redukuje hałas,poprawiając jednocześnie komfort jazdy przy wysokich prędkościach. Zmiany przełożeń (nawet o kilka stopni) mają odbywać się bardzo szybkio, w sposób niemal nieodczuwalny dla kierowcy.
Pomimo trzech biegów więcej, nowy automat jest tylko 6 mm dłuższy od obecnej 6-stopniowej skrzyni. Ponadto nowa konstrukcja jest o 7,5 kg lżejsza. Niwielkie wymiary i wagę osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu nowej pompy hydraulicznej i sprzęgieł nowego typu.
Kolejną zaletą 9-stopniowej skrzyni jest krótszy pierwszy bieg, specjalnie zaprojektowany do użytku terenowego, holowania i do jazdy w ekstremalnych warunkach drogowych (np. wysoki kąt nachylenia zbocza), dając wtedy kierowcy zwiększone poczucie kontroli nad autem.
Nowa skrzynia trafi w pierwszej kolejności do oferty Range Rovera Evoque'a. Na więcej szczegółów musimy poczekać do salonu genewskiego.