Nowe BMW 4 Convertible ma długość 4638 mm, szerokość 1825 mm, przy rozstawie osi 2810 mm. W porównaniu z wersją coupe zmieniła się tylna część nadwozia, w której mieści się trzyczęściowy, składany dach. Można go złożyć w ciągu 20 sekund, nawet podczas jazdy z prędkością do 18 km/h. Bagażnik ma pojemność 370 l, a po złożeniu dachu zmniejsza się do 220 l.
W USA BMW 428i będzie napędzana dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 244 KM, trzylitrowy silnik sześciocylindrowy BMW 430i otrzyma moc 305 KM. Oba będą oferowane z ośmiostopniowym automatem. W Europie BMW 428i będzie miało moc 245 KM, a BMW 435i - 306 KM. Na tym rynku standardem będzie sześciostopniowa przekładnia manualna, a ośmiostopniowy automat będzie można zamówić za dopłatą. W ofercie będzie też BMW 420d z silnikiem wysokoprężnym o mocy 184 KM.
Nabywca w USA będzie miał do wyboru trzy opcje wyposażenia – Sport, Luxury i M Sport. W Europie dojdzie jeszcze Modern. Topowa wersja M Sport na 18- lub 19-calowych kolach, otrzyma sportowe zawieszenie i specjalną wersję wnętrza pojazdu. Do wszystkich wersji za dopłatą oferowane będzie bogate wyposażenie dodatkowe.
Produkcja nowego BMW 4 Convertible rozpocznie się w listopadzie 2013 r., a pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży na początku 2014 r. Za BMW 4218i w USA zapłacimy 49 675 dolarów. Wkrótce także poznamy dokładną specyfikację europejską i ceny.