Zaprezentowana po raz pierwszy w marcu 2013 roku na Targach Motoryzacyjnych w Genewie automatyczna przekładnia ZF-9HP jest jedną z pierwszych na świecie 9-stopniowych skrzyń biegów, zamontowanych w samochodzie osobowym. Charakteryzuje się ultraszybkim czasem reakcji, określanym przez inżynierów ZF jako „poniżej progu percepcji” oraz adaptacyjnym programem zmiany przełożeń, który szybko dopasowuje się do stylu jazdy. Dzięki dużej liczbie przełożeń i wyższej efektywności, nowa przekładnia zapewnia niższe zużycie paliwa i emisję zanieczyszczeń oraz lepsze osiągi i wyższy komfort.
Dostępny opcjonalnie system Active Driveline to zastosowany po raz pierwszy aktywny układ napędu na cztery koła. Poprawia zwinność i obniża zużycie paliwa dzięki automatycznemu odłączeniu tylnego napędu w czasie spokojnej jazdy po drogach o dobrej przyczepności (powyżej 35 km/h). Nowy system monitoruje zachowanie pojazdu i w razie potrzeby automatycznie dołącza napęd na wszystkie koła w czasie zaledwie 300 milisekund. Układ Active Driveline obejmuje także system Active Torque Biasing z funkcją elektronicznego mechanizmu różnicowego, który rozdziela moment obrotowy pomiędzy tylne koła, optymalizując trakcję i stabilność. W początkowej fazie produkcji, system Active Driveline będzie dostępny z silnikiem benzynowym 2.0l Si4 o mocy 240KM.
Nowością w modelu Evoque jest również funkcja Torque Vectoring, dostępna ze wszystkimi jednostkami napędowymi, która poprawia właściwości trakcyjne i bezpieczeństwo przekazując moment obrotowy między czterema kołami tak, aby zapobiec podsterowności. Torque Vectoring występuje zarówno w systemie Active Driveline, jak i w standardowym napędzie 4x4 Evoque’a.
Evoque roku modelowego 2014 zawiera szereg nowych, udoskonalonych systemów wspomagających kierowcę w jeździe: Park Exit (do automatycznego wyjazdu z zatok parkingowych); Perpendicular Park (do parkowania samochodu centralnie w zatokach parkingowych); Closing Vehicle Sensing i Reverse Traffic Detection (do ostrzegania kierowców o zbliżających się pojazdach oraz podczas cofania); Lane Departure Warning (asystent pasa ruchu), Traffic Sign Recognition (funkcja rozpoznawania znaków drogowych) czy Wade Sensing (informujący o głębokości brodzenia).
Funkcja Land Rover InControl Remote pozwala na wykonanie połączenie alarmowego SOS, które w razie wypadku powiadamia służby ratunkowe o lokalizacji pojazdu w razie wypadku. Przycisk ukryty pod klapką na górnej konsoli (w celu uniknięcia przypadkowego włączenia), pozwala uruchomić system ręcznie. Drugi przycisk inicjuje połączenie z usługą Land Rover Assistance, jeśli zajdzie potrzeba uzyskania pomocy technicznej.
System Land Rover InControl Secure śledzi pojazd w przypadku kradzieży, wykorzystując do tego celu zaawansowaną technologię. Uruchamia on cichy alarm w centrum operacyjnym, które pomoże odpowiednim organom w szybkim odzyskaniu pojazdu.
„Sprzedając na całym świecie ponad 170 000 egzemplarzy w ciągu zaledwie 18 miesięcy, Range Rover Evoque okazał się wielkim sukcesem, zaś model na rok 2014 będzie jeszcze atrakcyjniejszy. Z radością przenosimy model Evoque na jeszcze wyższy poziom i sądzimy, że nowa technologia przeniesienia napędu, nowe funkcje z zakresu bezpieczeństwa i komfortu kierowcy oraz funkcja komunikacji Land Rover InControl (wykorzystująca technologię mobilną do zapewnienia właścicielowi łączności z jego samochodem, światem i usługami Land Rovera), czynią z modelu Evoque MY`2014 właściwy wybór dla klientów szukających tego, co najlepsze w kompaktowych pojazdach SUV”, stwierdził John Edwards, dyrektor marki Land Rover.
Oprócz nowych rozwiązań technologicznych, wprowadzono drobne zmiany we wnętrzu Evoque’a, nowe kolory wnętrza, cztery nowe wzory obręczy z lekkich stopów, a także nowy wzór znaczka Land Rover na osłonę chłodnicy, piasty kół i tylną klapę.
Evoque MY`2014 będzie napędzany oszczędnymi i lekkimi, 4-cylindrowych silnikami Land Rover: wysokoprężnym 2.2l w wersji 150 KM i 190 KM lub benzynowym 2.0i Si o mocy 240 KM. Zastosowanie nowej, 9-stopniowej automatycznej przekładni i systemu Active Driveline pozwoli obniżyć zużycie paliwa nawet o 11,4%, a emisję CO2 aż o 9,5%. Średnie zużycie paliwa dla modeli na 2014 rok wynosi od 4,9 l/100 km, a najniższy poziom emisji CO2 to zaledwie 129 g/km.