Trzeci z modeli nowej generacji samochodów Mazdy zostanie zaprezentowany we Frankfurcie. Nowa Mazda3 trafi do europejskich salonów w październiku 2013 r..

Wyposażenie nowego modelu jest bardzo bogate. Dzięki stworzonej przez Mazdę zupełnie nowej koncepcji łączności, ten najlepiej sprzedający się model w gamie będzie jednym z pierwszych samochodów w europejskim segmencie C, który zapewni pasażerom dostęp do internetu. System komunikacji, bazujący na wcześniejszych funkcjach e-mail, SMS i nawigacji, umożliwia teraz korzystanie w samochodzie z wielu darmowych treści internetowych, w tym ze strumieniowych źródeł audio Facebooka i Twittera, jak również serwisu Aha z dziesiątkami tysięcy kanałów internetowych, oferujących m.in. audycje radiowe i audiobooki.

Podobnie jak dwa pierwsze modele nowej generacji Mazdy, również nową Mazdę3 stworzono w nagradzanej stylizacji KODO. Nadwozie Mazdy3 dostosowano do jej sportowo-kompaktowego charakteru. Teraz łączy ono odważną, silną sylwetkę, która wyraża skrywaną energię, z najwyższą jakością wykonania. Dzięki jednym z najlepszych właściwości aerodynamicznych wśród aut w tym segmencie, kształt nadwozia, zarówno modelu hatchback, jak i sedan, pozwala oszczędzać paliwo.

Technologia wprowadzająca nowe standardy

Całkowicie nowe wnętrze Mazdy zapewnia bezpieczeństwo, ergonomię i komfort. Mazdę3 wyposażono w zoptymalizowany system sterowania (HMI). Jego najważniejsze elementy to m.in. nowy wyświetlacz head-up Mazdy, rzadkość w tej klasie pojazdów, a także udoskonalone pokrętło sterujące, zapewniające sprawną bezwzrokową obsługę funkcji informacyjnych i rozrywkowych.

Nowa Mazda3 jest również trzecim modelem wyposażonym we wszystkie elementy technologii SKYACTIV. Jej podstawę stanowią niezwykle wydajne silniki benzynowe o wysokim stopniu sprężania i mocy od 100 do 165 KM. Towarzyszą im nowe precyzyjne sześciobiegowe automatyczne i ręczne skrzynie biegów, zapewniające znakomite osiągi w szerokim i jednolitym zakresie mocy, jak również niezwykłą oszczędność paliwa i niskie emisje CO2, zwłaszcza w warunkach codziennego użytkowania.

Podczas salonu IAA 2013 będzie można zobaczyć również jeden z najdokładniej przetestowanych egzemplarzy nowej Mazdy3, który dotrze tam prosto z fabryki w Japonii. Będzie to jeden z ośmiu modeli hatchback, które obecnie przemierzają trasę „Mazda Route3 Hiroshima–Frankfurt Challenger Tour 2013” o długości 15 000 km, wiodącą przez terytorium Rosji, Białorusi i Polski. Pozostałe samochody biorące udział w teście, których przybycie do Frankfurtu zbiegnie się z rozpoczęciem salonu motoryzacyjnego, będzie można zobaczyć przed halami wystawienniczymi na specjalnym stoisku.

Historia Mazdy3 w skrócie

Ten najważniejszy model Mazdy powstał 10 lat temu – właśnie wtedy pierwsza generacja Mazdy3 zjechała z linii produkcyjnej w Japonii. Dzięki połączeniu ekscytującego wyglądu i radości z oszczędnej jazdy Mazda3 stała się najszybciej sprzedającym się modelem w historii Mazdy. W 2009 r. na rynek wprowadzono jeszcze lżejszą, bezpieczniejszą i sprawniejszą drugą generację, która kontynuowała udaną passę swojego poprzednika i zdobyła uznanie wśród opinii publicznej, przedstawicieli mediów i przemysłu motoryzacyjnego na całym świecie, w tym J.D. Power. Do tej pory sprzedano 3,6 miliona samochodów dwóch pierwszych generacji i uhonorowano je 136 nagrodami. Teraz – wraz z nową trzecią generacją Mazdy3 – rozpoczyna się nowy rozdział tej historii i kolejny etap przełamywania konwencji.