To już trzeci model w rodzinie Mercedesa zbudowany na płycie podłogowej najnowszej klasy A i pierwszy kompaktowy SUV niemieckiej marki. Auto ma długość 4417 mm, szerokość 1804 mm i wysokość 1494 mm, Może też pochwalić się imponującym współczynnikiem oporu powietrza Cd=0,29. Wyglądem wyraźnie nawiązuje do mniejszej klasy A i trzeba przyznać, że stylistyka nadwozia jest jedną z największych zalet modelu. Swoją agresywną i elegancką linią przyciąga wzrok i wyróżnia się w segmencie premium, pośród takich konkurentów jak BMW X1 czy Audi Q3.

W konstrukcji zawieszenia GLA zastosowano kolumny MacPhersona z przodu i niezależną oś wielowahaczową z tyłu, a oferta silnikowa obejmie początkowo benzynowe jednostki o pojemnościach 1,6 i 2,0 l i mocach odpowiednio 136 KM i 211 KM oraz diesle 2,2 l w wariantach 136 i 170 KM. Wszystkie wyposażone będą w system Eco Start/stop w współpracować będą z manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub 7-stopniowym, dwusprzęgłowym automatem 7G-DCT (standard w odmianach GLA 250 i GLA 220 CDI i 4MATIC). Z wyjątkiem bazowego modelu GLA 200, który będzie mieć napęd na przednią oś, pozostałe można zamówić z opcjonalnym układem 4MATIC.

Tradycyjnie już w przypadku Mercedesa na pokładzie GLA znajdziemy mnóstwo elektronicznych gadżetów i wspomagaczy, w tym. m.in. asystenta kontroli zmęczenia kierowcy, system ostrzegania o potencjalnej kolizji i o autach znajdujących się w martwym poliu wiedzenia, układ utrzymywania pasa ruchu, wspomagania parkowania, a także aktywny tempomat. Miłośnikom multimedialnej rozrywki powinna przypaść do gustu najnowsza generacja systemu Command Online oraz Drive Kit Plus umożliwiający integrację z iPhonem, dostęp do biblioteki muzycznej i łączność z internetem, w tym także korzystanie z usług Siri.

Mercedes GLA trafi oficjalnie do sprzedaży jesienią 2013 r., choć na odbiór pierwszych egzemplarzy klienci będą mogli liczyć dopiero na początku 2014 roku. Zainteresowani?