Hyundai i10 został zaprojektowany i skonfigurowany pod wymogi rynku europejskiego. Obecna generacja jest bardziej sportowa niż poprzednik. Design powstał pod kierownictwem Thomasa Bürkle, który poprzednio pracował dla BMW.
Nowością jest przedłużona wersja i10 Grand, który będzie sprzedawany w Indiach. Auto jest o 100 mm dłuższe od wersji przeznaczonej dla Europy.
W pierwszej kolejności zaprezentowana będzie wersja pięciodrzwiowa. Nowy Hyundai i10 ma długość 3665 mm (+80 mm w porównaniu z poprzednikiem), jest o 65 mm szerszy, ale o 50 mm niższy. O 5 mm zwiększył się też rozstaw osi, który obecnie wynosi 2385 mm. O 10 proc. zwiększył się też bagażnik, którego pojemność wynosi 252 litry.
Producent nie opublikował jeszcze dokładnej specyfikacji, ale już wiadomo, że gamę silników dopełni nowy trzycylindrowy 1.0 TCI o mocy 106 KM.
Seryjna produkcja nowego Hyundaia i10 rozpocznie się we wrześniu 2013 r. w tureckim zakładzie Izmit. W zakładzie, który ma docelowo produkować 200 tys. aut, powstaje jeszcze Hyundai i20.