Tej odmianie silnika wystarcza średnio zaledwie 3,7 litra oleju napędowego na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 97 g/km, a więc wyraźnie poniżej progu 100 gramów.

Dzięki tym wszystkim zaletom 110 konna wersja ultranowoczesnego „szepczącego diesla” będzie silnikiem ekonomicznym, ale z całą pewnością nie ospałym. Ekologii, wysokiej kulturze pracy i niskiemu poziomowi hałasu towarzyszy solidny zapas mocy.

Astra hatchback, sedan i Sports Tourer z takim turbodieslem nowej generacji przyspieszają od 0 do 100 km/h w 12 sekund i rozwijają prędkość maksymalną 186 km/h.

Nowy silnik 1.6 CDTI w Astrze współpracuje z ulepszoną sześciobiegową przekładnią manualną. Firma Opel przeznaczyła ponad 50 milionów euro na optymalizację skrzyń 5- i 6 biegowych, dzięki czemu gwarantują one najwyższy komfort zmiany przełożeń.

Opel Astra z nowym dieslem Foto: Auto Świat
Opel Astra z nowym dieslem

Liczne udoskonalenia elementów przekładni i mechanizmu zmiany biegów, a także integracji całego podzespołu z pojazdem przyniosły zauważalną poprawę komfortu.

Zmiana biegu w skrzyni o obniżonym tarciu wymaga minimalnego wysiłku, dzięki czemu przekładnia w Astrze 1.6 CDTI działa szybciej, precyzyjniej, a przede wszystkim bardziej płynnie.

CZYTAJ WIĘCEJ