Outlander PHEV jest pierwszym na świecie samochodem typu SUV, zasilanym systemem hybrydowym typu plug-in. Łączy w sobie najlepsze cechy trzech światów: ekologiczną wydajność samochodów z silnikami elektrycznymi (EV), duży zasięg tradycyjnego samochodu z silnikiem wewnętrznego spalania (ICE) oraz zalety samochodu klasy SUV – dostrzegalne zarówno na drodze, jak i na bezdrożach. Pierwszym rynkiem, na który Mitsubishi Motors Corporation wprowadzi model Outlander PHEV będzie rynek japoński – stanie się to na początku 2013 roku.
Oprócz Outlander’a PHEV, w Paryżu zadebiutuje europejska wersja globalnego samochodu kompaktowego Mitsubishi (znanego w innych krajach pod nazwą Mirage), jak również kompaktowy crossover ASX, który w modelu 2013 został poddany modernizacji oraz pokazowy model w 100% elektrycznie zasilanego samochodu wyścigowego i-MiEV Evolution, który w sierpniu 2012 roku wziął udział w rozgrywanym w USA ekstremalnym górskim wyścigu Pikes Peak International Hill Climb.
Nowy Outlander PHEV, został skonstruowany na bazie nowego modelu Outlander, który zadebiutował w Rosji w lipcu tego roku i który zostanie wprowadzony na rynki europejskie począwszy od października 2012 roku. Wykorzystuje zaprojektowany i zbudowany przez Mitsubishi hybrydowy napęd EV typu Plug-in, wywodzący się z w pełni elektrycznych systemów stosowanych między innymi w modelu i-MiEV oraz w innych samochodach elektrycznych produkowanych przez Mitsubishi. Outlander PHEV jest pierwszym na świecie samochodem klasy SUV, zasilanym systemem hybrydowym typu plug-in i łączy w sobie ekologiczną wydajność samochodów z silnikami elektrycznymi, zalety samochodu klasy SUV z napędem na 4 koła – dostrzegalne zarówno na drodze, jak i na bezdrożach – a także duży zasięg tradycyjnego samochodu z silnikiem wewnętrznego spalania.
Przeznaczony dla pojazdu średniej lub wyższej klasy hybrydowy system napędu EV typu plug-in samochodu Outlander PHEV, łączy w sobie technologie napędów elektrycznych EV, które w pełni zdały egzamin w produkowanym przez Mitsubishi modelu i-MiEV – pierwszym w pełni elektrycznym samochodzie dostępnym na rynku od roku 2009 – z najnowszymi, przyjaznymi dla środowiska technologiami silników wewnętrznego spalania, w tym z produkowanym przez Mitsubishi systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC*2. System hybrydowego napędu EV typu plug-in zapewnia Outlander’owi PHEV możliwość ładowania dużej mocy akumulatorów w domu lub na stacji ładowania lub też gdy system odzyskuje energię podczas hamowania. W połączeniu z silnikiem wewnętrznego spalania daje to ogromną łączną*3 efektywność wykorzystania paliwa, przekraczającą 61 km/litr, o wiele wyższą, niż posiadają samochody posiadające tylko silnik tradycyjny, zapewniając jednocześnie zasięg 880 km – porównywalny z możliwościami samochodu napędzanego silnikiem tradycyjnym.
Mitsubishi Motors Corporation wprowadzi model Outlander PHEV na rynek japoński na początku 2013 roku, a następnie pojazd zadebiutuje w Europie, Ameryce Północnej i innych krajach na całym świecie.
Outlander PHEV wykorzystuje system dwusilnikowego napędu na cztery koła o nazwie Twin Motor 4WD. Składają się na niego niezależne silniki elektryczne napędzające odpowiednio przednie i tylne koła. Oprócz lepszej przyczepności, system Twin Motor 4WD zapewnia lepszą pracę i dokładniejszą kontrolę nad pojazdem w porównaniu z tradycyjnymi systemami mechanicznymi. Odbywa się to wszystko bez wału napędowego i innych elementów, które składają się na tradycyjne systemy mechaniczne. System Twin Motor 4WD został zintegrowany z bardzo dobrze sprawdzonym systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control – sterowanie wszystkimi kołami samochodu). W ten sposób zapewniony jest najwyższy poziom stabilności jazdy w każdych warunkach terenowych i pewność, że samochód zachowuje się dokładnie tak, jak oczekuje tego od niego kierowca.
Ponadto, oba silniki elektryczne, przedni i tylny, dają natychmiast pełny moment obrotowy, co jest charakterystyczną cechą wszystkich silników elektrycznych, a jednocześnie zapewniają przyspieszenie porównywalne do wartości osiąganych przez silniki wewnętrznego spalania o dużym skoku tłoka, mające wysoką moc. Dzięki temu Outlander PHEV ma nie tylko wysoką wydajność jazdy, ale jednocześnie jest przyjazny dla środowiska.