Rio jest globalnie najlepiej sprzedającym się modelem koreańskiego producenta. W roku 2015 do klientów na całym świecie trafiło ponad 473 000 egzemplarzy tego modelu. W Polsce Kia Rio zajmuje doskonałe 3 miejsce i z wynikiem 3 377 sprzedanych egzemplarzy w minionym roku stanęła na podium obok cee’da i bestsellera nad Wisłą - Sportage.

Za nowoczesny design nadwozia i wnętrza nowego Rio odpowiadają inżynierowie z ośrodków projektowych Kia mieszczących się w Niemczech, Kalifornii i Korei. Samochód łączy funkcjonalność i proporcje z elegancką, aerodynamiczną sylwetką nadwozia. W nowym modelu koreańskiego producenta, podobnie jak i w przypadku Niro, rzuca się w oczy najnowsza ewolucja elementów stylistycznych, do których zaliczają się osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa, pionowy słupek C i szereg innych elementów typowych dla modeli Kia. Większy niż u poprzednika rozstaw osi sprawia, że wnętrze Rio czwartej generacji jest jeszcze bardziej przestronne niż dotychczas. Rozbudowany system multimedialny zaś, będzie z pewnością wyróżniał ten samochód w jego segmencie.

Produkcja czwartej generacji Rio rozpocznie się pod koniec 2016 roku a pierwsze egzemplarze trafią do Polski pod koniec pierwszego kwartału 2017.