Najtańsza wersja Kodiaq 1.4 TSI o mocy 125 KM z sześciobiegową przekładnią manualną i w wersji Active, wyceniona została na 89 900 zł.
Model będzie dostępny w trzech opcjach wyposażenia: Active, Ambition oraz Style. Standardowo dla każdej wersji, w cenie samochodu oferowany będzie także pakiet przeglądów, obejmujący kompletny plan serwisowy przez pierwsze cztery lata lub 60 000 km eksploatacji. Model dostępny jest także w systemie finansowania „Jak w abonamencie”, dzięki czemu można go posiadać płacąc tak niewiele jak 899 zł za miesiąc.
"Szukamy piękna w prostocie i łączymy ją z funkcjonalną estetyką. Nasze linie są wyraźne i czyste, inspirowane czeską sztuką obróbki kryształu. Te elementy powtarzają się także we wnętrzu”, wyjaśnił szef działu projektów, Josef Kabaň.
Z modelem Kodiaq, Skoda prezentuje swój nowy język stylistyczny w segmencie SUV, wzmacniając w ten sposób siłę marki. Zespół Josefa Kabaň’a stworzyła ten projekt jako pierwszy duży SUV marki, który jest jednocześnie wyrazisty, bardzo wytrzymały i elegancki, z równowagą pomiędzy pragmatyzmem a estetyką, typową dla Skody. Wszystkie linie są precyzyjne, ostre i czyste. Dzięki charakterystycznym kształtom, gra świateł na nadwoziu tworzy wyjątkowe efekty.
Skoda Kodiaq - trójwymiarowy przód
Przednia część Skody Kodiaq to sztuka projektowania i wyraz tożsamości marki - przetłumaczony na język SUV. Wysoki i ostry, a także wyraźnie trójwymiarowy przód auta z poziomymi liniami osłony chłodnicy symbolizuje siłę i pewność na drodze. Dwa otwory w zderzaku z wytrzymałą kratką zaznaczają ostre krawędzie i dodają autu charakteru.
Osłona chłodnicy z 13 podwójnymi pionowymi liniami, utrzymana w kształcie trapezu, jest typowa dla Skody. Nad jej środkową częścią znajduje się logo marki, w widocznym miejscu na masce, po której rozciągają się dwie wyraźnie zaznaczone linie - kolejny charakterystyczny element marki.
Kształt reflektorów LED, geometryczne wzornictwo i precyzja konturów mówią dużo o SUV-ie Skody. Są one dostępne w dwóch wersjach, przy czym reflektory halogenowe są w standardzie. Ich dolna część zawiera światła do jazdy dziennej LED, które są uzupełniane przez światła przeciwmgielne.
We wszystkich trzech wersjach wyposażenia Skody Kodiaq - Active, Ambition i Style - istnieje opcja reflektorów Full-LED. To technologia, która debiutuje w Skodzie. Światła full-LED wyglądają jak małe dzieła sztuki. Ich diody LED o wysokiej wydajności działają jak trzy reflektory w jednym: wewnętrzna część generuje pełną wiązkę, zewnętrzna wiązkę świateł mijania, a między nimi znajduje część odpowiedzialna za oświetlanie zakrętów. Wąska część przewodząca światło biegnie wzdłuż dolnej krawędzi głównych reflektorów i emituje światło kierunkowskazów oraz świateł do jazdy dziennej jednocześnie.
Światło LED podobne do światła dziennego, które jest łagodne dla oczu. Diody LED są zaprojektowane tak, aby ich żywotność była taka sama jak okres użytkowania samochodu. Funkcja AFS (Adaptive Front Headlight), która jest standardem, kontroluje reflektory w taki sposób, aby zapewniały one właściwą wiązkę światła w ruchu miejskim, na drogach krajowych, autostradach i w off-roadzie, jak również podczas złej pogody. Skoda oferuje również opcjonalny Light Assist dla wszystkich trzech wersjach wyposażenia: system ten wykorzystuje przednią kamerę do wykrywania nadjeżdżających pojazdów i pojazdów poruszających się z przodu i w razie konieczności automatycznie wyłącza lub włącza światła.
Skoda Kodiaq - widok z boku
Widok z boku wyraża sportowy charakter pierwszego dużego SUV-a Skody, a długi rozstaw osi nawiązuje do jego obszernego wnętrza. Krótkie zwisy, dynamiczna linia dachu, która ciągnie się aż do skośnych słupków D sprawia, że ten SUV cały czas wygląda tak, jakby był w ruchu. Nawet podczas postoju.
Już od samych reflektorów zaczyna się odważna, drapieżna linia auta, która nie słabnie aż do samego tyłu. Słupek A dokładnie i precyzyjnie komponuje się z wysoką maską. Ten bezkompromisowy styl prezentuje wysoki poziom jakości, z którym Skoda od lat jest kojarzona. Wzdłuż drzwi biegnie łagodnie podkreślona i unosząca się linia okien. Całe nadwozie zachowuje jednak atletyczną budowę i ostrość.
Uderzająco ukształtowane progi drzwi, łączące masywne nadkola również delikatnie unoszą się ku tyłowi auta. To graniczy z kolei z ostrymi cięciami, które razem tworzą bardzo elegancką powierzchnię. Nadkola, w nieco kwadratowym stylu, to kolejny charakterystyczny element Skody, a w efekcie – znak, że Kodiaq to auto zarazem eleganckie i solidne. Takie samo zastosowanie mają duże lusterka, klamki oraz wyraźnie zarysowane listwy poniżej drzwi.
Skoda Kodiaq - charakterystyczne linie z tyłu
Nawet z tyłu Skoda Kodiaq podkreśla swoją siłę. Krawędzie i wgłębienia zapewniają intensywną grę świateł na jej nadwoziu. Jej koncepcja projektowa idzie w parze z wąskimi tylnymi światłami: ich górna powierzchnia jest rozciągnięta na boki nadwozia, co poprawia nie tylko wygląd, ale także przepływy powietrza. Światła są podzielone na dwie części – zewnętrzną część na boku nadwozia, wewnętrzną część na pokrywie bagażnika. Przy tylnym zderzaku znajduje się także szeroki, płaski element z dodatkowymi światłami.
Tylne światła są dostępne w dwóch wersjach, dla których wspólnym mianownikiem jest technologia LED. Typowo dla Skody, mają kształt litery C i tworzą silny znak marki, widoczny z daleka. W topowej wersji dostępne są światła LED z 51 diodami LED. Kierunkowskaz znajduje się po wewnętrznej stronie kształtu litery C, światło stop znajduje się tuż nad nimi. Światła charakteryzują się także krystaliczną wiązką, która jest widoczna również z boku. Stworzono to przez połączenie półprzezroczystych i przezroczystych materiałów.
Tylna szyba dużego SUV-a, zacieniona przez spojler dachowy, opada pod kątem, co dodaje autu sportowego wyrazu – a wszystko to bez pogorszenia widoczności z tyłu.
Skoda Kodiaq - poziomy wyposażenia i wykończenia
Na każdym poziomie wykończenia model Kodiaq ma inny, wyróżniający wygląd. W wersji Active,. Zderzaki są w kolorze nadwozia, w celu dopasowania do reszty; osłona chłodnicy jest wykonana z drobnoziarnistego sztucznego tworzywa i posiada chromowaną ramkę.
W wyposażeniu Ambition, Relingi dachowe, które są standardem, są malowane na czarno lub srebrno (jako opcja). Dodatkowo w Skodzie Kodiaq Style okna boczne są otoczone ramkami aluminiowymi (opcja do Ambition).
Auto jest dostępne w 14 kolorach - czterech standardowych i dziesięciu metalicznych. Standardowe kolory to Candy White, Corrida Red, Laser White i Pacific Blue. Kolory metaliczne to Magic Black, Brilliant Silver, Business Grey, Cappuccino Beige, Jungle Green, Lava Blue, Magnetic Brown, Mato Brown, Metal Grey i Moon White.
Skoda Kodiaq - nadwozie
Według danych producenta, z podstawowym silnikiem TSI i napędem na przednie koła, duży SUV Skody waży nie więcej niż 1,452 kg (bez kierowcy) lub 1,540 kg z silnikiem 1.4 TSI i napędem na wszystkie koła. Liczby te są tym bardziej imponujące biorąc pod uwagę rozmiar auta: Kodiaq ma 4,697 mm długości i 1,882 mm szerokości. Jego wysokość (z relingami dachowymi) dochodzi do 1,676 mm. Rozstaw osi 2,791 mm tworzy podstawy dla bardzo obszernego wnętrza. Ponadto, Skoda Kodiaq bazuje na modułowej płycie Volkswagen Group, którą wyróżnia ekstremalna wszechstronność i lekkość konstrukcji.
Nadwozie to główny czynnik lekkości tego auta. Prawie 20 proc. stanowią kształtowane na ciepło stalowe blachy. Są silną podstawą przedziału pasażerskiego i są one wykorzystywane w przejściu pomiędzy słupkami A i B, przy wewnętrznych progach, w tunelu środkowym, w poprzecznicy oraz w przedniej części drugiego rzędu siedzeń. Ten SUV imponuje dzięki zwiększonej sztywności i możliwości dynamicznego skręcania, najwyższej precyzji wykonania, komfortowi i bezpieczeństwu.
Blachy kształtowane na ciepło są produkowane przy użyciu procesu tzw. state-of-the-art. Piec podgrzewa je do około 1000 stopni Celsjusza, a zaraz potem są chłodzone wodą do około 200 stopni. Dzięki temu mają wyjątkowo wysoką wytrzymałość na rozciąganie, zachowują solidność, a jednocześnie są cienkie, co prowadzi do redukcji masy.
W wielu innych częściach nadwozia, na przykład przy ramie, Skoda wykorzystała wysokiej jakości stal - o bardzo dużej wytrzymałości. Przy zewnętrznych progach, gdzie głównym elementem są profile walcowane na zimno, produkcję prowadzi się w bardzo nowoczesnych warunkach. Progom nadaje się grubość ścianki 1,0 mm. Zewnętrzne panele mają grubość zaledwie 0,65 do 0,8 mm. To zapewnia ostrość krawędzi i precyzję, które charakteryzują projekt dużego SUV-a.
Skoda Kodiaq - podstawowe wymiary | |
Długość [mm] | 4697 |
Szerokość [mm] | 1882 |
Wysokość [mm] | 1655 |
Rozstaw osi [mm] | 2791 |
Rozstaw kół z przodu [mm] | 1586 |
Rozstaw kół z tyłu [mm] | 1576 |
Prześwit [mm] | 188 |
Pojemność bagażnika [l] | 650-835/(560-765) |
Pojemnośc bagażnika po złożeniu tylnego siedzenia [l] | 2065 (2005) |
Pojemność bagażnika w wersji 7-osobowej [l] | 270 |
* w nawiasach dane dla wersji 7-osobowej
Podstawowa wersja otrzyma czterocylindrowy silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 125 KM i maksymalnym momencie obrotowym 2000 obr./min, który współpracuje z sześciobiegową skrzynią.
Skoda Kodiaq - dane techniczne silników benzynowych | |||||
Silnik | 1.4 TSI | 1.4 TSI ACT 4x4 | 1.4 TSI ACT DSG | 1.4 TSI 4x4 DSG | 2.0 TSI 4x4 DSG |
Pojemność skokowa [cm 3 ] | 1395 | 1395 | 1395 | 1395 | 1984 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW / obr./min] | 92/5000-6000 | 110/5000-6000 | 110/5000-6000 | 110/5000-6000 | 132/3900-6000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] | 2000/1400-4000 | 250/1500-3500 | 250/1500-3500 | 250/1500-3500 | 320/1400-3940 |
Przekładnia | 6M | 6M | 6A | 6A | 7A |
Prędkość maksymalna [km/h] | 190 (189) | 197 | 198 (197) | 194 (193) | 206 (205) |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 10.7 (10.9) | 9.8 (9.9) | 9.4 (9.4) | 9.7 (9.9) | 7.8(8.0) |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 6.0 | 6.8 | 6.1 | 7.1 | 7.3 |
Masa pojazdu gotowego do drogi [kg] | 1527 (1570) | 1615 (1653) | 1551 (1594) | 1625 (1662) | 1707(1744) |
Skoda Kodiaq - dane techniczne silników wysokoprężnych | ||||
Silnik | 2.0 TDI DSG | 2.0 TDI 4x4 | 2.0 TDI DSG 4x4 | 2.0 TDI DSG 4x4 |
Pojemność skokowa [cm 3 ] | 1968 | 1968 | 1968 | 1968 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Moc [kW /obr./min] | 110/3500-4000 | 110/3500-4000 | 110/3500-4000 | 140/3500-4000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min] | 340/1750-3000 | 340/1750-3000 | 340/1750-3000 | 400/1750-3250 |
Przekładnia | 6A | 6M | 7A | 7A |
Prędkość maksymalna [km/h] | 199 (198) | 196 (195) | 194 (192) | 210 (209) |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 9.9 (9.8) | 9.6 (9.8) | 10.0 (10.2) | 8.6 (8.8) |
Średnie zużycie paliwa [l/100 km] | 5.0 | 5.3 | 5.6 | 5.7 |
Masa pojazdu gotowego do drogi [kg] | 1677 (1714) | 1714 (1751) | 1752 (1789) | 1761 (1798) |
* w nawiasach dane dla wersji 7-osobowej
Materiał powstał we współpracy z marką Skoda.