To jedno z najbardziej charakterystycznych aut w historii producenta z Mlada Boleslav. W latach 1936-1939 powstało 70 roadsterów, kabrioletów i coupe. Międzynarodowa premiera tego modelu odbyła się 1 października 1936 r. podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu.

-Ten wyjątkowy model przed 80 laty nawiązał do zaangażowania producenta w sporty motorowe, które miały swoje początki już w 1901 roku. Limitowana seria Skody Popular Sport Monte Carlo powstała na bazie auta, które uczestniczyło w tej owej im prezie w 1936 roku. - powiedziała Andrea Frydlova, kierownik muzeum Skoda Auto w Mlada Boleslav.

W styczniu 1936 r. Skoda świętowała sportowy sukces roadstera Popular załogi Z. Pohl i J.Hausman, która w Rajdzie Monte Carlo zajęła drugie miejsce w klasie do 1500 cm3. Dla upamiętnienia tego sukcesu stworzono limitowaną serię, która miała premierę podczas salonu w Paryżu.

Pierwsze dwa egzemplarze Skody Popular Sport Monte Carlo z limitowanej serii powstały w lipcu 1936 r., a ostatni egzemplarz – coupe z ciemnoszarym lakierem metalizowanym – wyjechał za bramy fabryki 13 stycznia 1939 r. Łącznie wyprodukowano 70 egzemplarzy – 24 roadstery ze standardowym wyposażeniem, 17 komfortowych roadsterów z opuszczanymi bocznymi szybami, 2 większe kabriolety, 23 coupe oraz 2 podwozia przeznaczone do indywidualnej zabudowy i kilka bliżej niespecyfikowanych. Natomiast dwa luksusowe roadstery ówczesny czechosłowacki rząd podarował królowi Jugosławii.

Auta dla klientów napędzane były czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności skokowej 1.4 l i mocy 31 KM, z trzybiegową przekładnią manualną i napędem na tylną oś.

W zbiorach Muzeum Skoda Auto znajduje się m.in. czarne coupe z 1937 r., a kolejny egzemplarz z serii Popular Sport Monte Carlo aktualnie poddawany jest procesowi renowacji.