Koncept stanowi kolejne stadium prac Mitsubishi nad nową filozofią projektowania samochodów. Po modelach Concept XR PHEV II (pokazany podczas Geneva Motor Show 2015) i eX Concept (debiutował podczas Tokyo Motor Show 2015), w Paryżu zobaczyliśmy Mitsubishi Ground Tourer Concept (w skrócie GT-PHEC Concept). Jest to wizja ekskluzywnego SUV-a w stylu coupe.

Samochód pozwala firmie Mitsubishi Motors wejść do gry w wyższym sektorze rynku motoryzacyjnego. Adekwatnie do budzącej emocje nazwy, Ground Tourer-PHEV Concept oferuje bezproblemową jazdę zarówno po asfaltowych drogach, jak i nieutwardzonych szlakach , zapewniając pasażerom wysoki poziom komfortu i eleganckie, starannie wykończone wnętrze z funkcjonalnym wyposażeniem.

Imponującą prezencję na drodze zapewnia czarny grill , podkreślony z chromowanymi listewkami, który z obu stron płynnie przechodzi w przednie lampy ze światłami do jazdy dziennej i kierunkowskazami. Niżej umieszczono światła mijania i drogowe, żeby zapobiec oślepianiu innych użytkowników. Z profilu uwagę zwracają pozioma maska, płaski dach (pokryty kontrastującym ciemnoczerwonym lakierem „Burgundy”, dopasowanym do koloru tapicerki w środku) oraz ostre przetłoczenia boczne. W tylnej części pojazdu główną cechą modelu są połączone lampy, które rozciągają się przez całą szerokość tylnego pasa w pojedynczej linii.

Specjalnie z myślą o modelu Ground Tourer-PHEV Concept, styliści Mitsubishi Motors opracowali nową stylistykę wnętrza, która łączy w sobie japoński kunszt rzemieślniczy najwyższej klasy oraz intuicyjną ergonomię. Centralnie umieszczone wskaźniki wykorzystują inteligentny wyświetlacz na którym wyświetlane są prędkość pojazdu, obroty silnika, przepływ energii oraz inne podstawowe informacje na temat pojazdu. Wyświetlacz można przełączyć w tryb nawigacji połączony z siecią informacyjną aby pokazać wskazówki dojazdu oraz informacje na temat możliwości rozrywki i spędzenia wolnego czasu u celu podróży. Monitory po obu stronach przekazują obraz z kamer i pełnią funkcję lusterek wstecznych, pokazując widok za samochodem. Wyświetlacz przezierny (head-up-display) na dole przedniej szyby wyświetla prędkość z jaką porusza się pojazd i niezbędne wskazówki nawigacji, poprawiając bezpieczeństwo poprzez ograniczenie konieczności odrywania oczu od drogi przez kierowcę.

Model GT-PHEV Concept wykorzystuje zaawansowany i wykorzystywany wyłącznie przez MMC układ napędowy PHEV (plug-in hybrid electric), tym razem korzystający z trzech silników elektrycznych (układ Triple-Motor zamiast obecnie używanego Twin-Motor). Jeden umieszczono z przodu (o moc 90 kW), zaś dwa z tyłu (każdy o mocy 45 kW). To pozwala zwiększyć zakres prędkości w którym samochód porusza się wyłącznie z wykorzystaniem energii elektrycznej oraz zapewnia napęd czterech kół.

Układ napędowy korzysta też z silnika spalinowego o pojemności 2,5 litra. Akumulatory nowej generacji o wysokiej gęstości energii i pojemności 25 kWh umieszczone pod podłogą pojazdu. Koncepcyjny pojazd ma zasięg rzędu 120 km podczas jazdy z wykorzystaniem wyłącznie energii elektrycznej oraz całkowity zasięg rzędu 1200 km z pełnym zbiornikiem paliwa oraz naładowanymi w pełni akumulatorami.

System S-AWC kontroluje wszystkie cztery koła za pośrednictwem zintegrowanego sterownika aktywnej blokady mechanizmu różnicowego z przodu (AFD), elektrycznego układu aktywnej kontroli znoszenia (AYC) i aktywnej kontroli stabilność ASC, umożliwiając kierowcy przyspieszanie, pokonywanie zakrętów i hamowanie w sposób zgodny z ich zamiarami oraz zapewniając ponadprzeciętną stabilność.

W połączeniu z technologią „Connected Car” samochód pomaga kierowcom o różnych umiejętnościach bezpieczne podążanie ich własnymi ścieżkami niezależnie od warunków drogowych. Przykładowo, po wprowadzeniu przez kierowcę żądanego celu jazdy do pokładowego systemu nawigacji, system pokładowy połączony z siecią wyszukuje informacje na temat przewidywanej pogody, temperatury, ukształtowania terenu, dróg i stanu nawierzchni na trasie. Bazując na tych informacjach, system zapewnia optymalne zarządzanie energią, co pozwala osiągnąć niższe zużycie paliwa.

Materiał powstał we współpracy z marką Mitsubishi.