O ostatecznej kolejności w tegorocznej edycji Car of the Year zadecydowało 58 osobowe jury. Na pierwszym miejscu Peugeot 308 typowany był przez 22 jurorów. Zwycięzca otrzymał 307 punktów.

Na kolejnych dwóch miejscach znalazły się dwa auta z napędem elektrycznym. Drugie miejsce zdobyło BMW i3 z liczbą 223 punktów, a trzecie Tesla S – 216 punktów.

Kolejne pozycje to: Citroen C4 Picasso – 182 punkty, Mazda3 – 180 punktów, Skoda Octavia – 172 punkty i Mercedes-Benz klasy S – 170 punktów.

Nowa 308-ka to czwarty modeli firmy Peugeot wyróżniony tytułem Car of the Year. Wcześniej nagrodę tę otrzymały modele 307 (2002), 405 (1988) oraz 504 (1969).

Produkowany w legendarnych zakładach marki w Sochaux, nowy Peugeot 308 zadebiutował na europejskim rynku w ostatnich czterech miesiącach 2013 roku. Na początku 2015 roku firma rozpoczyna produkcję i sprzedaż modelu w Chinach, czyli na największym rynku motoryzacyjnym świata.

Prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2014 stanowi potwierdzenie licznych zalet modelu 308, który uosabia dążenie do perfekcji całej marki Peugeot, wyróżniając się dynamiczną i elegancką stylistyką. Ponadto 308-ka imponuje nowoczesną konstrukcją nastawioną na oszczędność paliwa, obejmującą rozwiązania pozwalające ograniczyć masę własną pojazdu, zagwarantować znakomite prowadzenie i właściwości jezdne, a także innowacyjnym kokpitem i-Cockpit oraz najwyższą starannością wykonania.

Kolejnym potwierdzeniem jakości nowego modelu 308 jest zauważalny sukces rynkowy, bowiem od daty rynkowej premiery zebrano już ponad 55 tys. zamówień. Co więcej, nowa 308-ka stanowi ważny krok w stronę wyższych segmentów rynku, ponieważ 48% zamówionych egzemplarzy to pojazdy z bogatszym wyposażeniem (3 lub 4 wersja wyposażeniowa ponad wersję podstawową).

Z początkiem wiosny gama modelu 308 wzbogaci się o nową odmianę nadwozia, w salonach pojawi się bowiem Peugeot 308 SW, czyli stylowe i przestronne kombi, które – na wzór wersji hatchback – z poprzednikiem łączy jedynie nazwa.

Gamę dziewięciu oszczędnych jednostek napędowych dostępnych w dniu premiery (4 benzynowe i 5 wysokoprężnych) uzupełni niepowtarzalny, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy 1.2 e-THP PureTech o mocy 130 KM oraz trzy motory wysokoprężne BlueHDi (m.in. nowa 120-konna jednostka 1.6 BlueHDi, emitująca zaledwie 82 g CO2 na kilometr – absolutny rekord w tym segmencie).

Odbierając nagrodę z rąk Hakana Matsona, przewodniczącego jury, Maxime Picat, Prezes i Dyrektor Generalny Marki Peugeot powiedział: „Nowa generacja Peugeota 308 stanowi potwierdzenie skoku koncepcyjnego, technologicznego oraz jakościowego, dzięki któremu model ten wkrótce zajmował będzie najwyższe lokaty w europejskich rankingach. A najlepszym tego potwierdzeniem jest prestiżowy tytuł „Samochodu Roku 2014” jaki mam dzisiaj zaszczyt odebrać w imieniu wszystkich tych, którzy wytrwale pracowali, aby pojazd ten mógł pojawić się na rynku”.

CZYTAJ WIĘCEJ