Wszystko wskazywało na to, iż marka SAAB zupełnie przestanie istnieć i przejdzie do historii światowej motoryzacji. Po perypetiach finansowych wydawało się, że nie będzie chętnych na kontynuację produkcji samochodów. Tym bardziej, że poprzedni właściciel General Motors nie wyraził chęci na dalszą współpracę i zgodę na korzystanie ze wspólnych technologii, która była wykorzystywana do ostatnich modeli.

W czerwcu 2012 roku markę SAAB wykupiła spółka National Electric Vehicles Sweden, która obecnie przygotowuje wznowienie produkcji. Nie jest to łatwe, ponieważ wielu dotychczasowych dostawców SAAB-a ze względu na brak zamówień zbankrutowało i nie wiadomo, czy będzie ich stać na wznowienie produkcji. Do wznowienia produkcji samochodów potrzeba około 2400 komponentów, które pochodziły od prawie 100 dostawców.

NEVC zamierza do końca września 2013 r. zatrudnić przynajmniej 400 osób i po dwóch latach przerwy wznosić produkcję samochodów marki SAAB. Pierwszym modelem będzie sedan SAAB 9-3. Wciąż nie wiadomo jaki ten pojazd otrzyma silnik, gdyż do wstrzymania produkcji jednostki te pochodziły od GM, a obecnie nie ma już takiej możliwości. Przygotowywany jest także model z napędem elektrycznym, którego premiera zaplanowana została na pierwsza połowę 2014 roku. Nie wykluczone, że takie auto zobaczymy już w marcu podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie.

Wznowienie produkcji SAAB-a w Szwecji jest pewnego rodzaju niespodzianką. NEVS na początku 2013 roku podpisał porozumienie ze spółką Qingado Qingbo Investment Company, na podstawie którego podjęto decyzję o lokalizacji produkcji tych aut w Chinach. Nie jest wykluczone, że część produkcji będzie realizowana w Szwecji a część w Chinach.

Majątek zbankrutowanego SAAB-a należy do grupy inwestycyjnej, której właścicielem jest Kai Johan Jiangem – Chińczyk ze szwedzkim obywatelstwem.