Koncept poznaliśmy już w marcu podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie. Nie zapomniano wówczas o legendarnym poprzedniku 205 GTi.
Pierwsza wersja różniła się od seryjnej elementami nadwozia i wnetrza. Rozstaw przenich kół został poszerzony o 10 mm, a z tyłu o 20 mm. Standardem będą 17-calowe koła z oponami o rozmiarze 205/45 ZR17. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 302 mm, a tylne 249 mm.
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik o pojemności skokowej 1.6 l THP o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, współpracującym z sześciostopniową manualną przekładnią, który znamy z modelu RCZ. Pojazd o masie własnej 1160 kg od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 7 sekund.
Oficjalnie premiera światowa seryjnego modelu Peugeot 208 GTi odbedzie się podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu, a sprzedaż rozpocznie się na początku 2013 roku. Według nieoficjalnych informacji auto ma kosztować w wersji podstawowej 21 tys. funtów brytyjskich.