Tym razem Jaguar zamierza zaatakować najtrudniejsza konkurencję. Ma w tym dopomóc koncepcyjny crossover C-X17. Powstał on na nowej platformie modularnej Intelligent Aluminum Architecture (iQ[Al]). Natomiast pierwszym seryjnym modelem, który wykorzysta nowa platformę będzie nowy sportowy sedan zaplanowany na 2015 rok.
Wszystko wskazuje na to, iż także C-X17 z dużym prawdopodobieństwem trafi do produkcji seryjnej. Nadwozie stworzył Adam Hatton pod kierownictwem szefa design Iana Calluma. Przednia część pojazdu inspirowana była modelami XF i XJ, a tylna z horyzontalnymi światłami, szerokimi błotnikami, ukierunkowana została na roadster F-Type.
Nadwozie Jaguara C-X17 Sport Crossover concept ma długość 4,72 m, a więc jest o 40 cm dłuższe od Range Rovera Evoque. Oba modele maja identyczną wysokość – 1,65 m. Natomiast rozstaw osi 2905 mm odpowiada Jaguarowi XF.
Aluminiowa konstrukcja nie jest dla Jaguara nowością. Poprzednia generacja Jaguara XJ (2003) była już pierwszym masowo produkowanym autem z aluminiową samonośna karoserią. Ta technologię wykorzystano przy modelu XK (2006), obecnej generacji XJ (2010) i w najnowszym roadsterze F-Type (2013). Doświadczenia konstruktorów Jaguara wykorzystane zostały również przy tworzeniu nowego Range Rovera, pierwszego modelu SUV z całą aluminiową karoserią.
Nowa platforma w porównaniu z konwencjonalną jest o 100 kg lżejsza, a także ma pozytywny wpływ na własności jezdne, dynamikę i zużycie paliwa. Pod maską znajdą się nowe czterocylindrowe silniki własnej konstrukcji, które Jaguar będzie produkował w nowym zakładzie w Wolwerhampton. W ofercie będzie też jednostka sześciocylindrowa, znana z Jaguara F-Type.
Znana jest także grupa docelowa nowego crossovera. Jaguar zamierza zaatakować grupę średnich modeli SUV, które są najczęściej kupowane. Nabywcami w 90 proc. mają być nowi klienci marki Jaguar.