Volkswagen Passat Alltrack to prawdziwy wielozadaniowec, który przez ośnieżone przełęcze zawiezie pasażerów na górskie trasy narciarskie i bez problemów pokona błotniste szutry.
Producent o nowym modelu wypowiada się w samych superlatywach - samochód na długi trasy, służbowa limuzyna, przestronny pojazd rodzinny; przestronny SUV - ogólnie auto które sprosta każdemu wyzwaniu. Cóż, zanim się przejedziemy nową wersją lubianego nie tylko na naszym rynku Passata nie pozostaje nam nic innego jak uwierzenie w zapewnienia producenta.
Aby Passat Alltrack spełnił wszystkie obietnice producenta, zdecydowano się na kilka modyfikacji standardowego Passata. Zderzaki oraz osłony podwozia dostosowano do jazdy po nieutwardzonych nawierzchniach. Zwiększone kąty natarcia, zejścia oraz rampowy, oraz poszerzone progi i osłony podwozia sprawiają, że dzięki udanym modyfikacjom stylistycznym uterenowiony Passat wygląda bardzo bojowo.
Jednak zmiany stylistyczne to nie jedyne modyfikacje jakie znajdziemy w “terenowym” Passacie. Aby zwiększyć zdolności pokonywania bezdroży zdecydowano się na zwiększenie prześwitu o 27,5 mm i dodatkowy tryb jazdy “Offroad” ułatwiający jazdę w trudnych warunkach. To tylko uzupełnienia, bowiem Passat Alltrack standardowo otrzyma napęd na 4 koła 4MOTION.
Nowy Passat Alltrack będzie oferowany z jednym z pięciu silników. Dwóch benzynowych o mocy 150 oraz 220 KM, oraz jednym z trzech turbodiesli o mocy 150, 190 lub 240 KM. Wszystkie wersje standardowo otrzymają system Start-Stop. Najsłabsze silniki będą oferowane w połączeniu z 6-biegową ręczną skrzynią biegów, natomiast pozostałe jednostki napędowe seryjnie będą współpracować z dwusprzęgłową 6-biegową skrzynią DSG.