Dla mnie najważniejszą nowością która trafi na pokład rodzinnego vana które sprzedano już w liczbie 800 tys. egzemplarzy, są nowe systemy podnoszące komfort podróżowania oraz poziom bezpieczeństwa. Pierwszym systemem o którym warto wspomnieć jest nowy system multimedialny zapewniający wysoki stopień kompatybilności zarówno z telefonami Apple jak i tymi pracującymi w oparciu o system Android. „MirrorLink”, „CarPlay” (Apple) oraz „Android Auto” (Google) - to coś na co czeka wielu fanów nowinek technologicznych - ja również, bo lubię mieć jedno uniwersalne urządzenie, które zapewnia mi rozrywkę w aucie, pomaga w pracy i zawsze mogę mieć je pod ręką.

Jednak dla wielu klientów decydujących się na na Volkswagena Sharana nie jest ważne to jakie radio znajdzie się na pokładzie, bowiem szukając rodzinnego vana potrzebują auta które jest nie tylko duże, ale również zapewnia odpowiednie osiągi połączone oczywiście z ekonomiczną eksploatacją. I tak - wraz z liftingiem zdecydowano się na całkowitą wymianę gamy silnikową. Nowe silniki TSI osiągają maksymalnie 150 i 220 KM, natomiast nowe turbodiesle są dostępne w trzech wariantach mocy - 115, 150 oraz 184 KM.

Za wyjątkiem najmniejszego diesla wszystkie silniki mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG), umożliwiającą korzystanie z funkcji tzw. żeglowania (pozwala oszczędzać paliwo, po zdjęciu nogi z gazu silnik zostaje odłączony). W autach wyposażonych w najmocniejszy silnik w gamie, osiągający moc 220 KM, skrzynia DSG znajduje się w wyposażeniu seryjnym. Jednostka TDI o mocy 150 KM może być połączona z napędem na cztery koła 4MOTION.

Nowy Sharan na być jeszcze bezpieczniejszy. Dlatego też producent zdecydował się na zamontowanie w odświeżonym modelu seryjnego układu automatycznego hamowania po kolizji. Natomiast w ramach wyposażenia opcjonalnego auto będzie mogło być wyposażone między innymi w system Front Assist monitorujący otoczenie wokół samochodu i ostrzegający kierowcę, gdy jego pojazd za bardzo zbliży się do auta jadącego z przodu; w razie potrzeby system spowoduje przyhamowanie samochodu, całość wyposażono w funkcję awaryjnego hamowania w mieście - działającą do prędkości 30 km/h.

Po raz pierwszy w dużym vanie Volkswagena dostępny jest aktywny tempomat z systemem automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego pojazdu (ACC). Elektryczny hamulec postojowy ma teraz, także w samochodach z mechaniczną skrzynią biegów, seryjną funkcję Auto-Hold, zapobiegającą toczeniu się pojazdu podczas ruszania lub postoju.

Nowe na liście wyposażenia dodatkowego są ponadto trzecia generacja systemu wspomagającego parkowanie Park Assist (ułatwia wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego), system Blind Spot (podczas zmiany pasa ruchu ostrzega o obecności pojazdów w martwym polu) oraz Rear Traffic Alert, system informujący podczas manewrowania na wstecznym biegu o samochodach nadjeżdżających z boku.

Przejdźmy do tego co widać najlepiej czyli zmian stylistycznych - a tych nie da się nie zauważyć. Sharana dopracowano w najdrobniejszych szczegółach. Tylne światła stały się bardziej wyraziste dzięki zastosowaniu diod świetlnych (LED). Wzbogacono wybór obręczy kół – są wśród nich teraz m.in. nowe 16-calowe obręcze typu „Jakarta” wykonane z lekkich stopów; pojawiły się dwa nowe kolory lakieru („Hudson Bay Blue” i „Crimson Red”).

Jeszcze bardziej dopracowano wnętrze; deskę rozdzielczą oraz elementy dekoracyjne drzwi może teraz zdobić jedna z trzech nowych aplikacji – „Platinum Silver” (wersja wyposażenia „Trendline”), „Piano Black” („Highline”) lub „Mirror Oak” (wyposażenie opcjonalne do wersji „Comfortline” i „Highline”). Zmodyfikowane kolumny kierownicy oraz funkcja masażu jako opcja dla regulowanych 12-stopniowo foteli, poprawiają ergonomię wnętrza.

Sharana można ponadto zamówić z wysokiej jakości skórzaną tapicerką „Vienna”, wyróżniającą się ekskluzywną strukturą.

Volkswagen Sharan, jest wyposażony seryjnie w dwoje rozsuwanych drzwi po bokach nadwozia i bez wątpienia należy do najpopularniejszych vanów w swojej klasie. Zawdzięcza głównie dużej ilości miejsca w środku. Do wyboru są trzy wersje tego modelu – z pięcioma, sześcioma oraz z siedmioma miejscami dla pasażerów.

Aby maksymalnie zwiększyć funkcjonalność auta pojedyncze fotele znajdujące się w drugim i w trzecim rzędzie, dzięki funkcji EasyFold, można złożyć równo z podłogą. Fotele z drugiego rzędu można ponadto przesuwać w przód i w tył oraz regulować pochylenie ich oparć w zakresie 20 stopni. Zintegrowane foteliki dla dzieci, nawet 9 poduszek powietrznych czy przedział ładunkowy o pojemności do 2430 litrów - to bardzo ważne argumenty przemawiające na korzyść dużego vana Volkswagena.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży pojawią się też (jako uzupełnienie wersji wyposażenia „Trendline”, „Comfortline” i „Highline”) dwie wersje o ekskluzywnym, zindywidualizowanym charakterze – Sharan Ocean i Sharan Beach.

Będą one dostępne w kolorach „Hudson Bay Blue” (Ocean) oraz „Crimson Red” (Beach), obydwa lakiery pojawiają się po raz pierwszy w gamie Sharana i zostały zarezerwowane wyłącznie dla modeli specjalnych.

Wygląd zewnętrzny tych aut wzbogacają m.in. 16-calowe obręcze kół „Jakarta”, wykonane z lekkich stopów i odznaczające się nowym wzorem oraz relingi dachowe w kolorze srebrnym. Poza tym obydwie wersje specjalne mają seryjnie na pokładzie aktywny tempomat ACC, system Blind Spot, ostrzegający o obecności auta w martwym polu wraz z systemem Rear Traffic Alert, informującym podczas wyjeżdżania z parkingu tyłem o aucie nadjeżdżającym z boku oraz asystenta parkowania Park Assist z funkcją Park Pilot.

Poza tym w wyposażeniu seryjnym znajdują się regulowane elektrycznie w 12 kierunkach fotele z funkcją masażu, ekskluzywna tapicerka ze szwami kontrastującymi z barwą nadwozia, multifunkcyjna kierownica oraz dźwignia zmiany biegów z ozdobnymi szwami w kolorze dobranym do wystroju wnętrza, elektrycznie uruchamiane przesuwane boczne drzwi oraz automatyczna klimatyzacja (Climatronic). Całości dopełniają odpowiednie oznaczenia wersji specjalnych na błotnikach, napisy „Ocean” lub „Beach” na dekorze umieszczonym na tablicy rozdzielczej po stronie pasażera oraz listwy progowe z nazwą wersji specjalnej.

W Polsce nowy Sharan pojawi się w sierpniu; w Niemczech przedsprzedaż ruszy już od kwietnia.