Tradycyjnie międzynarodowy salon samochodowy IAA 2013 we Frankfurcie poprzedziła wielka Gala Volkswagena, podczas której zaprezentowano premiery wszystkich marek należących do niemieckiego koncernu.

Jednak hasłem przewodnim była „elektryfikacja” nowych modeli. Volkswagen w nowe technologie zainwestuje miliardy euro przy udziale 70 tys. współpracowników. Do 2014 roku na rynek trafi 14 modeli samochodów z napędem elektrycznym i hybrydowym. Celem Volkswagena jest zajęcie pozycji lidera w produkcji pojazdów z takim napędem do 2018 roku.

Podczas wieczornej Gali prof. dr Martin Winterkorn – szef koncernu powiedział m.in. Mamy najbardziej kompleksowe podejście do przyszłości mobilności. Wysoce efektywny, przyjazny dla środowiska olej napędowy, benzyny i silników zasilanych gazem ziemnym oraz czystych akumulatorów pojazdów elektrycznych i systemu plug-in hybrid. Takiego szerokiego spektrum nie oferuje obecnie żaden inny producent na świecie.

Chcemy produkować niedrogie pojazdy z napędem elektrycznym, które pozwolą nam przyciągnąć nowych klientów. Już w ofercie mamy takie modele jak: e-up!, e-Golf oraz Audi A3 e-tron i hybrydowe e Porsche Panamera S

Zdobyliśmy wszechstronna wiedzę na temat silników elektrycznych i baterii, zatrudniliśmy najlepszych 400 ekspertów, a przy projektach pracowało prawie 70 tys. osób. Grupa Volkswagena wydała prawie 7 mln euro na badania i rozwój technologii i komponentów do tych pojazdów.

Naszym celem jest także bycie liderem w powszechnej mobilności. Obecnie producenci z Grupy Volkswagena oferują w europie 420 modeli samochodów z emisja maksimum 130 gramów CO2/km, 302 modele z emisją 120 g/km, 50 modeli z emisją 100 g/km i 23 modele z emisją 95 g/km. Najlepszą wartość osiąga hybrydowy Volkswagen XL1, który emituje 21 g/km CO2 i zużywa 0,9 l paliwa na 500 km.