Nie jest tajemnicą, że koszty wdrożenia projektów są znacznie wyższe niż można w przyszłości z tego uzyskać. Tym bardziej dużą niespodziankę stanowią najnowsze projekty Volkswagena, który już słynie z ekologicznych jednostek napędowych. Dołączenie do oferty modeli z silnikami elektrycznymi, przynajmniej na tym etapie, jest sprawą bardziej prestiżową niż dochodową.

Podczas międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem na stoisku Volkswagena zobaczymy dwa modele samochodów z napędem elektrycznym.

Pierwszy to Volkswagen e-Golf w wersji pięciodrzwiowej, którego przednie koła będzie napędzał silnik elektryczny o mocy 85 kW (115 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Auto od 0 do 100 km/h będzie rozpędzało się w ciągu 10,2 sekundy i będzie w stanie osiągnąc prędkość maksymalną 130 km/h, co stanowi średnią prędkość dopuszczalną na europejskich autostradach. Jedno naładowanie akumulatorów powinno wystarczyć na pokonanie dystansu 190 kilometrów.

Także mały Volkswagen e-up! Będzie dostępny w wersji pięciodrzwiowej. Do napędu przewidziano silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Pozwoli on na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 12,4 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 130 km/h. Zasięg na jednym naładowaniu akumulatorów to 160 km

Oba te auta 80 proc. naładowania akumulatorów mogą uzyskać już po pół godzinie. Jednak więcej informacji poznamy 9 września 2013 r. podczas Gali Volkswagena, która odbędzie się w przede dniu inauguracji dni prasowych miedzynarodowego salonu samochodowego IAA 2013 we Frankfurcie nad Menem.