W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Volkswagen Tiguan – stonowana stylistyka
Tiguan nie jest autem, które kupuje się z racji wyszukanego wzornictwa. To model, w którym docenimy proste linie nadwozia. W wybranych wersjach sportowego charakteru dodają cztery końcówki układu wydechowego i duży wlotu powietrza z przodu. Z kolei atuty w postaci powiększonego prześwitu czy czarnych plastikowych nakładek na nadkolach nie pozwalają zapomnieć o uterenowionym charakterze pojazdu. Wizerunek niemieckiego SUV-a uzupełniają aluminiowe felgi.
Volkswagen Tiguan – funkcjonalność w standardzie
Część pasażerską Tiguana zaprojektowano w taki sposób, żeby zapewnić wystarczającą ilość miejsca w obu rzędach siedzeń (także wtedy, gdy podróżują na nich wysokie osoby). Z kolei podczas urlopowych wyjazdów pomocą służy bagażnik o pojemności 615-1655 l, a dzięki relingom można łatwo przymocować boks dachowy, do którego zmieścimy np. sprzęt narciarski. Co istotne wnętrze można różnorodnie konfigurować, bowiem tylna kanapa jest nie tylko dzielona na trzy części i składana, lecz także przesuwana.
Volkswagen Tiguan – zawsze 150 koni pod maską
Volkswagen Tiguan napędzany jest dwoma silnikami do wyboru – benzynowym 1.5 lub dieslem 2.0. W obu przypadkach moc wynosi 150 KM, ale różny jest moment obrotowy – 250 Nm w pierwszej oraz 340 Nm w drugiej odmianie. Niezależnie od wybranej opcji silnikowej samochód uzyskuje 100 km/h po 9,4 s. Średnie spalanie wersji TSI wynosi: 6,4-7,3 l/100 km (cykl WLTP), a TDI 5,1-6 l/100 km. Moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów. Autem można holować przyczepy o masie do 2 ton.