Toyota znana jest z tego, że coraz częściej rezygnuje z wysokoprężnych silników i decyduje się na napęd benzynowy lub, a może przede wszystkim – hybrydowy. Zaletą samochodów z Japonii jest także różnorodność pod względem wielkości czy rodzaju pojazdu. Wszystko to razem sprawia, że kierowcy bez trudu dobiorą model idealny do gustu oraz indywidualnych potrzeb. Wiele z tych pojazdów wyprodukowanych w 2020 roku można teraz kupić po okazyjnej cenie.
Toyota Aygo – idealne auto do miasta
Najmniejszym modelem objętym zniżką jest Aygo. Samochód, który w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Niewielkie rozmiary w połączeniu z małą średnicą zawracania sprawiają, że pojazd sprawdza się podczas lawirowania na zakorkowanych ulicach czy w trakcie parkowania w ciasnych miejscach.
Toyota Aygo występuje z dwoma rodzajami nadwozia do wyboru: trzy- oraz pięciodrzwiowym. W obu przypadkach do napędu służy benzyniak 1.0 o mocy 72 KM, który standardowo współpracuje z pięciostopniową, manualną skrzynią. W praktyczniejszej, pięciodrzwiowej odmianie alternatywą jest automatyczna przekładnia. Atutem jednostki napędowej jest oszczędne obchodzenie się z paliwem. Aygo z manualną skrzynią pali średnio 4,8 l/100 km, a z automatyczną – 5,2 l/100 km.
Toyota Yaris – maluch z hybrydowym napędem
Toyota Yaris czwartej generacji to nowość z 2020 roku. Podobnie jak mniejsze Aygo, także i ten model świetnie radzi sobie podczas użytkowania go w mieście. Jednak w tym przypadku nieco większe rozmiary oraz lepsza przestronność gwarantują większy komfort podróżowania, a tym samym auto sprawdzi się także w trakcie wyjazdów poza miasto.
Bazowy napęd pojazdu stanowi benzyniak 1.0 o mocy 72 KM. Taka moc w zupełności wystarczy do przemieszczania się po mieście. Kierowcy, którzy planują dalsze podróże, powinni zainteresować się benzynową wersją o mocy 125 KM (skrzynia manualna lub bezstopniowa). W tej postaci dostaje się bonus w postaci świetnej dynamiki – sprint do 100 km/h trwa tylko 9 s.
Jednak najbardziej interesującym w gamie silnikowej Toyoty Yaris jest hybrydowy napęd o mocy 116 KM, współpracujący z przekładnią e-CVT. To jedyny na polskim rynku samochód klasy B z napędem hybrydowym. W tej postaci udało się połączyć dwie, pozornie sprzeczne cechy – dobrą dynamikę i niskie zużycie paliwa. Toyota Yaris 1.5 Hybrid setkę uzyskuje po 9,7 s, a średnie zapotrzebowanie na paliwo wynosi zaledwie 3,8 l/100 km.
Nadal do kupienia jest też poprzednia generacja Yarisa z dopiskiem Classic, również dostępna z napędem hybrydowym i tańsza od następcy - porównaj oferty.
Toyota Corolla – trzy wersje nadwoziowe
Toyota Corolla to przedstawicielka klasy kompaktów. W tym przypadku do wyboru mamy aż trzy odmiany nadwoziowe: tradycyjnego hatchbacka o sportowym zabarwieniu, sedana, który może pełnić rolę małej limuzyny, oraz kombi, które z racji bagażnika o pojemności aż 596 litrów świetnie nadaje się dla rodziny. A jeżeli wybierze się wersję Trek z powiększonym prześwitem, to mamy idealną kandydaturę na pojazd dla familii, która aktywnie spędza wolny czas i sporadycznie zapuszcza się poza ubite trakty.
Wersje hatchback oraz kombi mają identyczną gamę silnikową. W ich przypadku bazowym napędem jest doładowany benzyniak 1.2 o mocy 116 KM (skrzynia manualna lub bezstopniowa). Dzięki niemu setkę uzyskuje się po 9,3 s i to przy spalaniu na poziomie zaledwie 5,8 l/100 km.
Oprócz tego do wyboru są jeszcze dwie hybrydy – 1.8/122 KM oraz 2.0/184 KM. Pierwsza z nich pozwala rozpędzić samochód do 100 km/h po 10,9 s, a druga już po imponujących 7,9 s. Na uwagę zasługuje również niskie spalanie, które w wersji 1.8 średnio wynosi 4,3 l/100 km, a w mocniejszym modelu – 4,7 l/100 km.
Toyota Corolla w wersji sedan ma dwie jednostki napędowe do wyboru. Są nimi wolnossący benzyniak 1.6 o mocy 132 KM (skrzynia manualna lub bezstopniowa) oraz hybryda 1.8. W przypadku bazowej wersji setkę uzyskuje się już po 9,7 s.
Toyota C-HR – modny crossover
Toyota C-HR na rynku jest już wprawdzie od 2016 roku, ale aktualna, zadziorna stylistyka to zasługa modernizacji przeprowadzonej w 2019 roku. Podczas liftingu zmieniono nie tylko wygląd pojazdu, lecz także technikę. Dzięki temu zawieszenie stało się bardziej komfortowe i powiększyła się gama silnikowa.
W bazowej wersji C-HR ma 116-konnego, doładowanego benzyniaka, który występuje w aż trzech konfiguracjach – z przednim napędem i skrzynią manualną, z napędem na przód oraz bezstopniową przekładnią, a także z napędem 4x4 i skrzynią bezstopniową.
Alternatywę dla benzyniaka stanowią dwie wersje hybrydowe – 1.8 o mocy 122 KM, a od liftingu także 2.0/184 KM. Ta ostatnia może pochwalić się sprintem do setki już po 8,2 s.
Toyota RAV4 – SUV też z hybrydą
Toyota RAV4 to typowy, kompaktowy SUV. Samochód wyróżnia się na tle klasowych konkurentów oryginalną stylistyką. Dla użytkowników ważne jest również przestronne wnętrze, wykończone materiałami wysokiej jakości, oraz pojemny bagażnik. W kufrze, który zmieści 580-1690 l, bez trudu ułożymy urlopowy ekwipunek całej rodziny.
Bazowym napędem japońskiego SUV-a jest 173-konny benzyniak (skrzynia manualna lub bezstopniowa, napęd przedni lub 4x4), który pozwala rozpędzić auto do setki po 9,9 s. Oprócz niego pod maską można mieć ekonomiczną, 2,5-litrową hybrydę (średnie spalanie – 5,5 l/100 km). Jej moc zależy od liczby napędzanych kół. W aucie, w którym moment obrotowy dociera tylko na przód mamy 218 KM, a w odmianie 4x4 – 222 KM. W pierwszym przypadku sprint do setki trwa 8,4 s, a w drugim – 8,1 s.
Toyota Camry – hybrydowa limuzyna
Toyota Camry to topowa limuzyna japońskiej marki na naszym rynku. Samochód wyróżnia się elegancką linią nadwozia oraz wnętrzem wykończonym materiałami wysokiej jakości. Jak przystało na model o luksusowym charakterze, nie zapomniano o jak najlepszym komforcie podróżowania. Udało się go uzyskać dzięki przestronnemu wnętrzu i wygodnym siedzeniom, a także dopracowanemu zawieszeniu, które perfekcyjnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni.
Samochód występuje tylko w jednej wersji silnikowej – jako 2,5-litrowa hybryda o mocy 218 KM. Dzięki niej Toyota Camry jest wystarczająco dynamiczna i przede wszystkim oszczędna. Po mocnym wciśnięciu pedału gazu samochód rusza bez ociągania i już po 8,3 s wskazówka prędkościomierza dociera do 100 km/h. Jednocześnie układ hybrydowy zadowala się średnio spalaniem na poziomie 5,3 l/100 km.