Problem dotyczy samochodów Hondy, Mazdy, Nissana i Toyoty, wyprodukowanych głównie w Japonii w latach 2000 – 2004 i wyposażonych w poduszki powietrzne dostarczone przez firmę Takata.

Wszyscy producenci zapewniają, że do tej pory w Europie nikt nie ucierpiał z powodu tej usterki, a akcja serwisowa jest prewencyjna - wzywane modele mogą mieć wadilwą poduszkę powietrzną pasażera, ale nie muszą, trzeba to jednak ustalić. Klienci, których auta zostaną objęte kampanią serwisową, będą o tym listownie powiadomieni i zaproszoni na wizytę w autoryzowanej stacji serwisowej każdego producenta celem przeglądu tego elementu i ewentualnej, bezpłatnej wymiany podzespołu.

Najwięcej wadliwych pojazdów występuje w Stanach Zjednoczonych i Japonii, ale również w Europie, w tym w Polsce, do serwisów będzie musiało trafić wiele samochodów.

Honda:W Polsce akcją zostanie objętych 1 944 aut z lat 2001 - 2003. Własciciele wybranych modeli Civic, CR-V i Jazz otrzymają zawiadomienia w połowie maja br. Wiadomo, że na innych rynkach kontrola i ewentualna naprawa usterki będzie dotyczyć także modelu Odyssey.

Mazda: Mniej powodów do obaw mogą mieć posiadacze Mazd. Polski oddział firmy poinformował, że w Polsce mamy zaledwie 9 samochodow objętych akcją. Są to Mazdy 6 z okresu produkcji 14.02.2002 – 20.04.2003. Ponadto usterka dotyczy modelu RX-8.

Nissan:Na polskim rynku kampanią mogą być objęte następujące modele: Almera (N16), Pick-up (D22), Pathfinder (R50), Patrol (Y61), Terrano II (R20), Almera Tino (V10) i X-Trail (T30). Na dzień dzisiejszym Nissan Sales and Central Europe szacuje liczbę, które mogą być objęte akcją na około 8 tys. sztuk. Poza Polską, kampania serwisowa dotyczy także Nissanów Cube, Teana, Pathfinder, Sentra i Maxima. Poduszka pasażera może powodować zagrożenie również w Infiniti FX i QX. Akcja nie dotyczy jednak Europy.

Toyota: Akcja obejmie około 26 tys samochodów. Wadliwa poduszka pasażera może być zainstalowana w modelach: Avensis, Corolla i Yaris. Toyota Motor Poland zapenia, że cała operacja zajmie około godziny. Na rynku amerykańskim w serwisach będą musiały pojawić się: Toyoty Sequoia i Tundra, a także Lexus SC430, wszystkie wyprodukowane od 2001 do 2003 roku.